بیش از یک هزار میلیارد تومان از تعهدات تامین اجتماعی در استان بوشهر پرداخت شد

بوشهر - ایرنا - سرپرست تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: در سه ماه نخست امسال یک‌هزار و ۵۰ میلیارد تومان به جامعه هدف زیر پوشش تأمین اجتماعی این استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد بازدرهوا روز جمعه در حاشیه برپایی میز خدمت در مصلی نماز جمعه بوشهر اظهار کرد: این مبلغ شامل ۳۱ میلیارد تومان بیمه بیکاری، یک‌هزار میلیارد تومان بابت تعهدات بلند مدت و ۲۸ میلیارد تومان تعهدات کوتاه مدت است که نسبت به ۵۱۰ میلیارد تومان مدت مشابه سال گذشته ۸۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: در زمان حاضر یک هزار و ۵۸۳ نفر در استان بوشهر ماهانه ۱۱ میلیارد تومان مستمری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر تصریح کرد: سال گذشته یک‌هزار و ۴۰۰ سهمیه وام به مبلغ بیش از ۱۴ میلیارد تومان بود که به ۹۵۰ نفر تاکنون پرداخت شده است.

وی ادامه داد: امسال نیز مبلغ ۳۱۰ سهمیه پرداخت وام به مبلغ ۲۰ میلیون تومان به صورت قرض الحسنه تخصیص یافته که با بارگذاری در سیستم در اختیار مستمری بگیران قرار می‌گیرد و در انتظار سهمیه‌های بعدی هستیم.

بازدرهوا با اشاره به تأخیر در پرداخت بیمه تکمیلی مستمری بگیران گفت: بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب مردم در بخش درمان به غیر از بیماری نباید مشکل دیگری داشته باشند در همین ارتباط با هماهنگی انجام شده با بیمه آتیه سازان تلاش شده که بررسی مدارک و مستندات درمانی بازنشستگان در مدت یک ماه انجام شود.

وی با اشاره به پرداخت ۵۰ درصد سرانه بیمه تکمیلی مستمری بگیران از سوی دولت افزود: تلاش شده که مطالبات مستمری بگیران در کوتاه زمان پرداخت شود.

بازدرهوا گفت: کل تعهدات پرداختی بابت هزینه درمان به بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی استان بوشهر در سال گذشته یک‌هزار و ۴۱۷ میلیارد تومان بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha