هزینه‌های سنگین مانع استانداردسازی آسانسورها می‌شود

تهران- ایرنا- رئیس انجمن تولید کنندگان قطعات آسانسور و پله برقی گفت: یکی از دلایلی که از استاندارد سازی آسانسورها استقبال نمی‌شود، هزنیه‌های سنگین و مازادی است که بر ساختمان‌ها تحمیل می‌شود.

صمد شفاهی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در حاشیه نمایشگاه آسانسور، اظهار داشت: اگر هزینه‌ها کاهش یابد ساختمان‌ها به این سمت می‌روند و استاندارد سازی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی افزود: آسانسورهایی که در ساختمان‌ها نصب می‌شوند در همان لحظه تاییدیه استاندارد برای آنها صادر می شود و در این مضوع مشکل نداریم مهمترین موضوع آسانسور در ساختمان‌هایی است که از سالیان قبل نصب شده است و استاندارردهای لازم را ندارد و بیشترین حوادث را شاهد هستیم.

رئیس انجمن تولید کنندگان قطعات آسانسور و پله برقی ادامه داد: هزینه‌های بالای استاندارد باعث مشکلاتی می‌شود که بازتاب آن را در حوادث جامعه می‌بینیم.

وی با بیان اینکه اکنون اماکن عمومی و ادارات دولتی نسبت به استاندارد سازی اقدام کردند گفت: اماکن تجاری و بیمارستان‌ها در این زمینه ورود کردند و اکنون بحث استانداردسازی صورت می‌گیرد.

شفاهی خاطر نشان کرد: وظیفه این انجمن هماهنگی، نظارت بر استاندارد سازی و ارتقای توان کیفی و کمی تولیدات است که در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی آسانسور و پله برقی از ۲۳ تا ۲۶ تیر ۱۴۰۲ توسط اتاق تعاون ایران در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران بر پا شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha