۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۱:۳۹
کد خبر: 85169810
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آغاز آموزش ارتش بلاروس توسط جنگجویان واگنر

۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۱:۳۹
کد خبر: 85169810
آغاز آموزش ارتش بلاروس توسط جنگجویان واگنر

تهران- ایرنا- بلاروس عصر جمعه از آغاز آموزش نیروهای ارتش این کشور در تعدادی از رشته‌های نظامی توسط اعضای گروه شبه نظامی واگنر خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، بلاروس اعلام کرد که جنگجویان گروه واگنر در یک محدوده نظامی در جنوب شرقی مینسک به سربازان بلاروسی آموزش می‌دهند.

دو منبع نزدیک به جنگجویان واگنر که به دلیل حساسیت موضوع خواستند نامشان فاش نشود، به رویترز گفتند که برخی از جنگجویان واگنر از روز سه‌شنبه در بلاروس بوده‌اند.

به گزارش ایرنا، روزنامه واشنگتن پست پیشتر با استناد به تصاویر ماهواره‌ای گزارش داده بود که یک اردوگاه برای استقرار هزاران نفر در بلاروس به سرعت در حال ساخت است که احتمال می‌رود متعلق به اعضای گروه واگنر باشد.

آغاز آموزش ارتش بلاروس توسط جنگجویان واگنر

این روزنامه آمریکایی گزارش داد که یک تصویر ماهواره‌ای مربوط به روز جمعه ۳۰ ژوئن (۳۰ خرداد)، ساخت سریع یک اردوگاه هزاران نفری در یک پایگاه متروکه در بلاروس را نشان می‌دهد.

گزارش رسانه‌های محلی و تحلیل کارشناسان در مورد زمان بندی ساخت ناگهانی و سریع نشان دهنده این است که این اردوگاه می‌تواند برای استقرار نیروهای واگنر پس از شورش ناکام آنها در روسیه در حال ساخته شدن باشد.

بررسی این تصویر ماهواره‌ای که از سوی شرکت پلنت لبز در اختیار روزنامه واشنگتن پست قرار گرفته است، فاش می‌کند که در عرض یک هفته بیش از ۲۵۰ چادر جدید به ابعاد ۴.۸ متر در ۱۰.۹ متر در یک پایگاه نظامی متروکه در منطقه آسیپوویچی بلاروس بر پا شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha