۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۸:۱۵
کد خبرنگار: 5472
کد خبر: 85169842
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 کمیته‌های ۱۸ گانه آخرین نیازهای اربعین ۱۴۰۲ را اعلام کنند

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با بیان اینکه کمیته‌های ۱۸ گانه اربعین آخرین نیازهای اربعین ۱۴۰۲ را بررسی و اعلام کنند، گفت:مانور ویژه آمادگی کمیته‌های ۱۸ گانه ستاداربعین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن بهرام‌نیا روز شنبه در جلسه ستاد اربعین استان ایلام، اظهار کرد: سال گذشته با وجود اینکه اربعین بعد از چند سال وقفه برگزار شد، مدیران استان به صورت جهادی پای کار آمدند.

وی با اشاره به اینکه تجربه اربعین سال گذشته به خصوص مشکلات احصا شده باید برطرف شود و سفری راحت، ایمن و ارزان را برای زائران فراهم کنیم، افزود: کمیته‌های ۱۸ گانه اربعین در هفته پیش رو تشکیل جلسه دهند و تمامی مشکلات و خلاءهای پیش‌رو پایش و بررسی شود.

بهرام‌نیا یادآور شد: هر یک از کمیته‌ها مشکلات را بررسی کنند، برای اربعین سال جاری تمامی برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور خدمات‌رسانی به مردم به صورت منسجم صورت گیرد.

وی اضافه کرد: تمامی اقدامات برای اربعین حسینی سال جاری باید مهندسی شده باشد به طور مثال برای بحث آب به صورت دقیق محل‌های توزیع آب و یخ مشخص شود.

کمیته های ۱۸ گانه پاسخگویی مشکلات در حوزه اجرایی اربعین باشند

استاندار ایلام با تاکید بر اینک هکمیته‌های ۱۸ گانه باید پاسخگوی مشکلات اربعین باشند لذا تمامی مسائل و حل آنها در بخش‌های مختلف در اولویت‌های این کمیته‌ها قرار گیرد، تصریح کرد: محل استقرار موکب‌های اربعین در استان شناسایی شده است و فعالیت موکب‌ها به صورت روزانه رصد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اربعین باید مردمی برگزار شود و در این خصوص اقتصاد مردم استان برای برگزاری نمایشگاه صنایع دستی نیز مورد توجه قرار می‌گیرد، افزود: بعد از جمع‌آوری برنامه‌های کمیته‌های اربعین در استان، چند رزمایش برای آمادگی هرچه بهتر فعالیت‌های تعیین شده دستگاه‌ها برگزار می‌شود.

بهرام‌نیا با اشاره به اینکه امسال با توجه به شرایط آب و هوایی، زائران باید کمترین مشکل را داشته باشند، بنا داریم تا حد امکان پیاده‌روی زوار کاهش پیدا کند، گفت: دستگاه‌های انتظامی امسال در بحث ترافیک و روان‌سازی جاده‌های استان تلاش مضاعف داشته باشند.

مرکز فوریت های پزشکی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مرز مهران آماده خدمات رسانی به زوار اربعین است

رئیس ستاد اربعین استان ایلام گفت: با تلاش و کار جهادی، ساختمان مرکز فوریت‌های پزشکی و خدمات درمانی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مستقر در پایانه مرزی مهران با دو هزار و ۲۰۰ متر زیربنا برای اربعین امسال مورد استفاده قرار می‌گیرد که در این زمینه مبلغ ۴ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات پزشکی این مرکز در نظر گرفته شده و با ۱۵۰ تخت در این مرکز به زائران خدمت رسانی می‌شود.

وی بیان کرد: اگر چه قابلیت افزایش به ۲۰۰ تخت را نیز دارد، راه اندازی این مرکز درمانی در پایانه مرزی در مدت ۹ ماه از مصادیق مدیریت جهادی است که تاکنون ۴۰ میلیارد تومان برای این مرکز هزینه شده است که با تکمیل تجهیزات این رقم به ۵۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

 کمیته‌های ۱۸ گانه آخرین نیازهای اربعین ۱۴۰۲ را اعلام کنند

فاز دوم پارکینگ اربعین در مهران اجرایی می شود

استاندار ایلام با بیان اینکه ۱۰ شهرستان استان زائرپذیر هستند، گفت: ستاد اربعین شهرستانی در این ۱۰ شهرستان فعال است و فرمانداران بصورت مستقیم، مسئولیت امور را بر عهده دارند.

وی در ادامه با تأکید بر نصب مه‌پاش در پایانه مرزی مهران، یادآور شد: با توجه به احتمال ایجاد مشکل در وسایل سرمایشی و مه‌پاش‌ها ضروری اکیپ تعمیرکار ویژه سیستم‌های سرمایشی و مه‌پاش‌ها تا پایان اربعین در مهران مستقر شود، البته رعایت بُعد مسافت و زمان هم باید مدنظر قرار گیرد.

دکتر بهرام‌نیا اضافه کرد: امروز یک کار جهادی در پارکینگ بزرگ اربعین و در فاز دو این پارکینگ در دست اقدام است و علاوه بر این ۸۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام در مسیرهای منتهی به مهران و پایانه مرزی در دست احداث است.

مواکب از ۲۸ محرم نسبت به استقرار تجیهزات در مرز مهران اقدام کنند

استاندار ایلام یادآور شد: با توجه به شروع پیاده‌روی زائران اربعین از اول ماه صفر، لذا از ۲۸ محرم مواکب و مراکز خدمات رسان نسبت به استقرار مواکب و مراکز خدمات خود در مرز مهران اقدام کنند، آب و برق مواکب باید از ۲۰ مرداد آماده و تا پایان هفته جاری نیز محل استقرار مواکب مشخص شود، جلسات ستاد اربعین نیز بصورت هفتگی و در ساعات پایانی روز برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، در این نشست، استاندار ایلام با پیشنهاد مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام در خصوص ساخت المان‌های فرهنگی ثابت شهری و بین شهری با موضوع اربعین و ایجاد حسینیه ویژه اربعین در پایانه مرزی برای اجرای ابر برنامه های مذهبی موافقت کرد.

این نشست با حضور حجت‌الاسلام "رضا عزت زمانی" معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور و روسای کمیته های 18 گانه ستاد اربعین حسینی استان ایلام در سالن اجتماعات استانداری ایلام برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha