۲۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۴۲
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85169890
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۱۰۰ درصد مطالبات کلزاکاران کردستانی پرداخت شد

۲۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۴۲
کد خبر: 85169890
۱۰۰ درصد مطالبات کلزاکاران کردستانی پرداخت شد

سنندج- ایرنا- نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: ۱۰۰ درصد مطالبات کلزاکاران استان به مبلغ افزون بر ۶۲۹ میلیارد ریال پرداخت شد.

جمال صالحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه از اوایل تیرماه سال جاری برداشت کلزا از مزارع استان آغاز شد، اظهار کرد: قیمت تضمینی هر کیلوگرم کلزا در سال زراعی جاری ۳۰ هزار تومان است.

وی اضافه کرد: از چهارم تا ۲۴ تیرماه سال جاری سه هزار و ۴۸۵ تن و ۵۹۲ کیلوگرم کلزا به طور تضمینی در استان خریداری شده که ارزش آن یک هزار و ۴۵ میلیارد و ۶۷۷ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان با اشاره به اینکه تاکنون افزون بر سه هزار و ۱۳۴ تن از کلزای خریداری شده در استان در سامانه سیفا به ثبت رسیده است، ادامه داد: مجموع کلزای خریداری شده توسط ۴۵۱ نفر از کلزاکاران و در قالب ۸۵۱ محموله تحویل مراکز خرید داده شده است.

صالحی یادآور شد: تاکنون از میزان کلزای خریداری شده چک لیست ۲ هزار و ۸۹۳ تن آن به بانک کشاورزی ارسال شده که ارزش این میزان کلزای خریداری شده ۶۲۹ میلیارد و ۹۰۱ میلیون ریال است و امروز همه این مبلغ به حساب کلزاکاران استان واریز شد.

وی با اشاره به اینکه در ۱۹ مرکز خرید اقدام به خرید تضمینی کلزا از کلزاکاران استان شده است، بیان کرد: بیشترین میزان کلزای خریداری شده در استان مربوط به شهرستان های سقز، کامیاران، مریوان و دهگلان است.

در سال زراعی جاری (مهر سال ۱۴۰۱ تا شهریور ۱۴۰۲) ۲ هزار و ۸۶ هکتار از مزارع استان به کشت کلزا اختصاص پیدا کرده است و براساس آخرین برآورد انجام شده امسال افزون بر پنج هزار تن محصول کلزا از مزارع استان برداشت می شود که این میزان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته که ۲ هزار و ۸۳۰ تن بود، ۲ برابر افزایش می یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha