۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۹:۲۷
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85169892
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خرید تضمینی بیش از ۲۷ هزار تن محصول گندم از کشاورزان البرزی

کرج – ایرنا – معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان البرز گفت:‌ ۲۷ هزار و ۶۰۰ تن گندم با پایان سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ و پایان فصل برداشت از کشاورزان البرزی با قیمت تضمینی خریداری شد.

«ایرج الماسی» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال زراعی گذشته گندم در سطح ۹ هزار و ۶۰۰ هکتار و جو در سطح هفت هزار و ۱۰ هکتار و همچنین کلزا در سطح ۴۷۲ هکتار کشت شد.

وی با بیان اینکه عملیات کاشت، داشت و برداشت این محصولات به خوبی و با حضور کارشناسان عرصه انجام شد، اظهار کرد:‌عملیات برداشت گندم به صورت رسمی از ۱۶ خرداد ماه سال جاری از شهرستان اشتهارد آغاز شد.

وی گفت: در طول عملیات برداشت گندم ۸۴ دستگاه کمباین فعال شدند که در نهایت منجر به برداشت ۴۰ هزار تن گندم از اراضی زراعی استان البرز شد.

الماسی به میزان افزایش خرید تضمینی گندم در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: میزان خرید تضمینی گندم در سال گذشته از کشاورزان ۱۴ ه زار و ۲۰۰ تن بود که در سال جاری حدود ۲ برابر افزایش داشته که یکی از دلایل آن انجام خرید توافقی در سال گذشته بوده است.

وی سال زراعی جاری را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: در امر برداشت محصول همکاری بسیار خوبی را در ستاد برداشت بین دستگاه های مختلف همچون غله، تعاون روستایی و سایر دستگاه ها همچون شرکت نفت در تامین به موقع سوخت و همراهی پلیس راهور و راهنمایی و رانندگی در امر حمل و نقل شاهد بودیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان البرز همچنین به برداشت محصول جو نیز اشاره کرد و افزود: در سال زراعی جاری بیش از ۳۱ هزار تن محصول به صورت توافقی توسط دامداران از کشاورزان خریداری شد.

وی در خصوص محصول دانه روغنی کلزا نیز اظهار کرد: این محصول در سطح ۴۷۲ هکتار کشت شد که به دلیل طولانی بودن روند تحویل این دانه روغنی تاکنون ۵۵۰ تن به قیمت هر کیلوگرم ۳۰ هزار تومان از کشاورزان خریداری شده ضمن اینکه همچنان خرید کلزا ادامه دارد.

استان البرز ۴۷ هزار هکتار اراضی زراعی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha