مخالفت رو به افزایش قانونگذاران آمریکایی با سیاست‌های رژیم صهیونیستی

تهران- ایرنا- چندین عضو مجلس نمایندگان آمریکا با سخنرانی رئیس رژیم اسرائیل که قرار است در تاریخ ۱۹ ژوئیه (۲۸ تیر) در کنگره برگزار شود، مخالفت و آن را تحریم کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسیوس، چند نماینده ترقی‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا قرار است سخنرانی اسحاق هرتزوگ رئیس‌ رژیم اسرائیل را که قرار است در تاریخ ۱۹ ژوئیه (۲۸ تیر) در کنگره انجام گیرد، تحریم کنند.

موضوعی که به نوشته این پایگاه خبری آمریکا حاکی از شکاف عمیق میان قانونگذاران و رای‌دهندگان در این کشور است.

جمال بومن نماینده ترقی خواه نیویورک از جمله قانونگذارانی است که گفته می شود احتمالا قصد تحریم این سخنرانی را دارد.

بومن در این خصوص به اکسیوس گفت: من در مورد رفتار با فلسطینی ها بسیار صریح صحبت کرده ام. ایالات متحده در پاسخگو کردن و ارتقای وضعیت حقوق بشر برای فلسطینیان نقش مهمی دارد.

الکساندریا اوکاسیو-کورتز نماینده دموکرات ایالت نیویورک نیز تاکید کرده است که هیچ قصدی برای شرکت در سخنرانی هرتزوگ ندارد.

رشیده طلیب نماینده دموکرات ایالت میشیگان اما از پاسخ به حضور یا عدم حضورش در این سخنرانی سر باز زد.

ایلهان عمر دیگر نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا در توییتی نوشت که به همراه طلیب که هر دو مسلمان هستند، در سال ۲۰۱۹ از ورود به فلسطین منع شده اند. وی سپس افزود: آمریکا باید و می تواند از ابزارهای دیپلماتیک برای تعامل با دولت اسرائیل استفاده کند. اما دادن افتخار سخنرانی تلویزیونی به دولت کنونی اسرائیل سیگنال کاملا اشتباهی را در زمانی نادرست ارسال می کند.

از طرف دیگر نمایندگان جمهوری خواه کنگره به سرعت این تحریم را محکوم کردند. ویل راینرت سخنگوی کمیته ملی جمهوری خواه کنگره در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: جمال بومن بدون آنکه یهودستیزی ایلهان عمر را محکوم کند، تصمیم گرفته به بایکوت نفرت انگیز او بپیوندد. وی سپس ادامه داد: دموکرات‌های مجلس نمایندگان تا کی می خواهند اجازه رشد این یهودستیزی خشونت بار را در میان خود بدهند؟

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha