۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۷
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85169974
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوا در زنجان کاهش می‌یابد

۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۷
کد خبر: 85169974
دمای هوا در زنجان کاهش می‌یابد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: دمای هوای استان از فردا /یکشنبه/ تا پایان هفته به طور میانگین بین چهار تا هفت درجه کاهش می‌یابد.

مرتضی قدیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت جوی استان در روز جاری صاف تا قسمتی ابری است و از روز /دوشنبه/ به دلیل عبور امواج ضعیفی از منطقه احتمال بارش های محلی در برخی مناطق وجود دارد.

وی اضافه کرد: طبق پیش بینی ها احتمال بارش های پراکنده در بخش شمالی استان بیش از سایر مناطق است.

این کارشناس ادامه داد: پدیده غالب جوی استان طی روزهای آینده وزش باد است که به ویژه در ساعات بعدازظهر تقویت و با غبار رقیق همراه می شود.

وی اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته شهر حلب با ۴۲ و شهرهای سلطانیه و خیرآباد با ۱۴ درجه بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنکترین ایستگاه های هواشناسی استان بود.

قدیمی خاطر نشان کرد: دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان در مدت یاد شده بین ۱۶ و ۳۳ درجه و دمای فعلی شهر زنجان نیز ۲۳ درجه سانتیگراد بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییر چندانی نداشته است.

به گفته وی طی ۲۴ ساعت گذشته زنجان سومین مرکز استان کشور بوده که دمای خنکی را تجربه کرده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha