مجموعه پرسشنامه‌ها و پاسخنامه‌های نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ منتشر شد

تهران- ایرنا- سازمان سنجش آموزش کشور مجموعه سوالات پنج گروه‌ آزمایشی نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ را به همراه پاسخ‌های آن در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به صورت الکترونیکی منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، علاوه بر دفترچه سوالات و پاسخ‌های نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ داخل کشور، دفترچه سوالات و پاسخ‌های حوزه‌های خارج از کشور این آزمون نیز منتشر شده است و داوطلبان می‌توانند نظرهای خود را درخصوص سوالات و کلید آزمون سراسری تا پایان وقت اداری امروز (شنبه ۲۳ تیر) از طریق سیستم پاسخگویی الکترونیکی به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال کنند.

سوالات و پاسخ‌های نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ را از اینجا بارگذاری کنید.

به گزارش ایرنا، نوبت دوم پنجاه و سومین آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با شرکت یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۳۶ داوطلب روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۴ و ۱۵ تیر) میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۳۶ هزار نفر شامل ۶۸۷ هزار و ۴۲۰ نفر زن و ۴۳۲ هزار و ۱۶ نفر در ۴۱۷ شهرستان، ۶۶۲ حوزه اصلی امتحانی دانشگاهی و موسسات آموزش عالی و ۱۹۵۵ حوزه فرعی برگزار شد. همچنین بر اساس آمار سازمان سنجش آموزش کشور، تعداد ثبت نام کنندگان برای شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری در خارج از کشور ۲۴۰ نفر بود که در ۱۳ کشور کنکور برای آنها برگزار شد.

نتایج علمی اولیه این نوبت از آزمون سراسری ۱۴۰۲ اواخر مرداد ماه اعلام می شود و داوطلبان می‌توانند انتخاب رشته کنند، نیمه دوم شهریور ماه نیز زمان اعلام نتیجه نهایی است تا دانشجویان جدید از اول مهر ۱۴۰۳ سر کلاس‌ها حاضر شوند.

نام‌نویسی در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ از ۱۵ فروردین آغاز شد و تا ۲۵ فروردین ادامه داشت. سازمان سنجش آموزش کشور یکبار هم امکان ثبت‌نام با تاخیر را برای داوطلبانی که فرصت ثبت‌نام پیدا نکرده بودند، منحصراً در روز چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان سنجش فراهم کرد و در نهایت حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر برای شرکت در آزمون ثبت‌نام کردند.

فرآیند توزیع و دریافت کارت ورود به جلسه نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از روز یکشنبه ۱۱ تیر در درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha