۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۸
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85170104
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

علت آتش سوزی در منطقه سوسن سرخاب اندیکا در حال بررسی است

اهواز- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اندیکا گفت: علت آتش سوزی در اراضی ملی منطقه "سوسن سرخاب" این شهرستان در دست بررسی است تا عمدی و یا غیرعمدی بودن این حریق مشخص شود.

علیرضا احمدی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: منطقه جنگلی - مرتعی سوسن سرخاب شهرستان اندیکا روز گذشته طی 2 نوبت صبح و عصر دچار حریق شد که در نهایت با تلاش نیروهای اداره منابع طبیعی، محیط زیست ، بخشداری و مردم منطقه، شب گذشته آتش مهار شد.

احمدی با بیان اینکه مساحت آتش در این منطقه هنوز مشخص نیست افزود: کارشناسان این اداره کل در حال بررسی دلایل این حادثه هستند تا عمدی و یا غیر عمدی بودن آن مشخص شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اندیکا اظهار کرد: بررسی های اولیه نشان می دهد که به درخت های منطقه آسیبی وارد نشده و فقط بخشی از مرتع دچار حریق شده است.

وجود ۲۲۰ هزار هکتار اراضی ملی در شهرستان اندیکا

احمدی با بیان اینکه مساحت اراضی ملی در این شهرستان زیاد است ادامه داد: ۲۲۰ هزار هکتار اراضی ملی در اندیکا وجود دارد که از تمامی مردم بومی منطقه خواستاریم در حفظ این منابع همکاری کنند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اندیکا بیان کرد: استقرار نیرو در مناطق مختلف برای نظارت بر اراضی، همکاری مردم بومی و مهار به موقع آتش سوزی باعث شده تا میزان وقوع حادثه حریق و خسارت به اراضی ملی این منطقه کاهش یابد.

شدت گرما از مهمترین عوامل حریق اراضی و جنگل استان خوزستان در فصل تابستان محسوب می شود.

۴.۹ میلیون هکتار اراضی ملی در خوزستان وجود دارد.

منطقه گردشگری سوسن سرخاب در شمال خوزستان از توابع شهرستان اندیکا یکی از مناطق بکر گردشگری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha