۵۲۲ واحد راکد در هرمزگان جان تازه گرفتند

بندرعباس - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با اشاره به وجود ۵۳۱ واحد راکد و نیمه تعطیل در این استان گفت: از این تعداد، ۵۲۲ واحد غیرفعال در بخش کشاورزی، صنعت، معدن و صنوف تولیدی در دولت سیزدهم احیا و وارد مدار تولید شد.

عادل شهرزاد روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: واحدهای احیا شده شامل ۹۷ واحد صنعتی و معدنی، ۲۰۷ واحد کشاورزی و ۲۱۸ صنف تولیدی بوده است.

وی بیان کرد: واحدهای راکد به دلیل مشکلات بانکی، درگیری بین دستگاهی، مشکلات حقوقی و دیگر موارد از مدار تولید خارج شده بود که طبق دستور رییس جمهور و تاکید استاندار مجدد احیا شده و به عرصه تولید بازگشتند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با اشاره به اینکه استان هرمزگان در زمینه احیای واحدهای راکد در سطح کشور رتبه نخست را دارد، اظهار کرد: فعال شدن این واحدها افزون بر سه‌هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی را بار دیگر در استان احیا کرد.

شهرزاد یاداورشد: این میزان اشتغال با سرمایه‌گذاری اولیه پنج‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان حاصل شده است.

استان هرمزگان در زمینه احیای واحدهای راکد در سطح کشور رتبه نخست را دارد، اظهار کرد: فعال شدن این واحدها افزون بر سه‌هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی را بار دیگر در استان احیا کرد.

وی با یادآوری اینکه ۹ واحد راکد دیگر در سطح استان هرمزگان وجود دارد که تنها پنج واحد بالای ۱۰ نیروی کار دارند، گفت: اکنون هیچ واحد تولیدی بزرگی در سطح استان تعطیل نیست.

ارتقای ظرفیت یکهزار و ۹۲ واحد تولیدی در هرمزگان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان همچنین به ارتقای ظرفیت یکهزار و ۹۲ واحد تولیدی در استان اشاره کرد و گفت: بخشی از این واحدها در زمینه کشاورزی و صنایع با ۳۰ تا ۳۵ درصد ظرفیت یعنی در بهره‌وری بسیار پایینی مشغول به کار بودند که پس از ارزیابی و آسیب‌شناسی صورت گرفته، توانستیم با ارتقای ظرفیت به ۷۰ درصد ارتقا دهیم.

شهرزاد با اشاره به اینکه از محل تبصره ۱۸ افزون بر یکهزار و ۸۰۰ میلیارد تومان منابع سرمایه در گردش در اختیار این واحدها قرار گرفت، ابراز کرد: حاصل ارتقای ظرفیت این تعداد واحد تولیدی ایجاد حدود ۹ هزار شغل در سطح استان بوده است.

وی تصریح کرد: احیای واحدهای صنعتی، معدنی، کشاورزی و صنوف تعطیل و نیمه تعطیل از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است که با ایجاد اشتغال مجدد کارگران، از ایجاد تبعات سوء اجتماعی برای خانواده‌های این افراد پیشگیری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha