واحدهای مسکونی در محدوده‌های نیازمند بازآفرینی استانداردسازی شود

زنجان - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر ستاد باز آفرینی کشور گفت: استانداردسازی واحدهای مسکونی و تامین خدمات، ۲ مولفه مهم در محدوده‌های نیازمند بازآفرینی است که باید در برنامه ریزی‌ها مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد آیینی روز شنبه در دیدار محسن افشارچی استاندار زنجان، افزود: پیگیری مسایل مربوط به حوزه بازآفرینی شهری در ستاد استانی باید با جدیت انجام شود.

وی اضافه کرد: همه فعالیت های مربوط به بازآفرینی باید زیر چتر ستاد بازآفرینی انجام شود و جلسات این ستاد نیز به صورت منظم و مستمر در استان برگزار گردد.

جابه جایی کوی فلسطین شهر زنجان در حال انجام است

استاندار زنجان نیز در این دیدار گفت: برای رفع مشکل ترافیک و حمل و نقل، انتقال مرکزیت تجاری از بافت قدیم شهر زنجان در دستور کار است.

محسن افشارچی افزود: مشکل قابل توجه در توسعه شهر زنجان این است که بعد از بزرگ شدن و گسترش شهر، مرکزیت شهر همچنان در همان بافت قبلی مانده و این موضوع مشکلات متعددی ترافیکی به بار آورده است.

وی با بیان اینکه بازآفرینی شهری در زنجان در مقیاس انتقال مرکزیت شهر دنبال می شود، اظهار کرد: جا به جایی مرکزیت تجاری شهر می تواند گره گشایی قابل توجهی در حل مسائل ترافیک شهری داشته باشد.

افشارچی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع جا به جایی کوی فلسطین شهر زنجان اشاره کرد و افزود: این مسأله در سفر رییس جمهور به استان مورد تاکید قرار گرفته و تاکنون بخشی از کارهای مربوط به آن انجام شده و ادامه آن منوط به حمایت بیشتر وزارت راه و شهرسازی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی امروز به منظور شرکت در جلسه ستاد بازآفرینی شهری و شورای مسکن استان و بازدید از چند پروژه و سکونتگاه غیر رسمی کوی فلسطین به زنجان سفر کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha