۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۰
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85170235
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار هزار و ۸۷۲ ناظر بر انتخابات امسال خراسان شمالی نظارت می‌کنند

بجنورد-ایرنا- سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی گفت: چهار هزار و ۸۷۲ ناظر بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان نظارت خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، عابدین عابدی مقدم روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: از مجموع این ناظران سه هزار و ۵۵۲ نفر مرد و یکهزار و ۳۲۰ نفر زن هستند.

وی گفت: اینک فعالیت و عملکرد نمایندگان فعلی و کاندیداهای احتمالی در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری رصد و بررسی می‌شود.

عابدی مقدم با بیان اینکه رای مردم امانت شرعی است، خاطرنشان کرد: هیات های نظارت وظیفه اجرای دقیق قانون در راستای سلامت انتخابات را بر عهده دارند و حق تبلیغ برای یا علیه هیچ کاندیدایی را ندارند.

وی افزود: ماموریت دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی، نظارت بر انتخاباتی سالم و پرشور است و در این راستا اگر فردی در حوزه ای طرفداری و یا شائبه ای ایجاد کند، برخورد قانونی خواهد شد.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی تصریح کرد: علاوه بر ناظران شبکه نظارت بر انتخابات، عوامل اجرایی و بازرسان، افراد زیادی شامل منتخب کاندیداها و سایر عوامل شعب حضور دارند تا سلامت انتخابات را تضمین کنند.

چهار هزار و ۸۷۲ ناظر بر انتخابات امسال خراسان شمالی نظارت می‌کنند

عابدی مقدم با بیان اینکه اعضای هیات‌های نظارت بر انتخابات از بین نیروهای معتمد مردمی انتخاب شده اند، گفت: ناظران، امانت داران مردم هستند و تلاش شده تا از افراد مومن، امانت دار، متعهد و معتمد مردم برای بحث نظارت استفاده شود.

وی یادآور شد:‌ ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی خراسان شمالی نیز توسط دادگستری کل استان تشکیل شده است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می شود و از هم اکنون زیرساخت‌های فنی و پشتیبانی لازم برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این انتخابات در استان ها در حال آماده سازی است.

خراسان شمالی با ۹ شهرستان دارای حدود یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha