۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۴
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85170251
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانش آموزان استثنایی خوزستان از مراکز جامع خدمات رسان بهره مند می‌شوند

اهواز- ایرنا- مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: دانش آموزان استثنایی استان برای نخستین بار از مراکز جامع خدمات‌رسان در استان بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایرنا مسعود حمیدی نژاد امروز شنبه در حاشیه بازدید از مدارس استثنایی استان بیان کرد: مطابق با برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش، باید در هر شهرستان مرکز جامع خدمات رسان برای دانش آموزان با نیازهای ویژه راه اندازی شود.

وی گفت: با این اقدام دانش آموزان استثنایی در صورت نیاز به دریافت خدمات به این مرکز ارجاع داده خواهند شد که این اقدام با هدف ارائه خدمات و جلوگیری از سردرگمی دانش آموز و خانواده انجام می شود.

حمیدی نژاد ادامه داد: دانش آموزان عادی نیز در صورت داشتن اختلالات یادگیری به این مراکز برای درمان معرفی می‌شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به خدماتی که در این مراکز ارائه خواهد شد افزود: بخش‌هایی همچون گفتار درمانی، کاردرمانی، روانشناس، اختلالات یادگیری و پزشک مستقر می‌شود تا دانش آموزان امکان دریافت تمامی خدمات مورد نیاز خود را در این مراکز داشته باشند.

وی با بیان اینکه اقدمات لازم برای راه اندازی این مراکز فراهم شده است بیان کرد: این مراکز تا قبل از مهر ماه جاری راه اندازی و مورد استفاده دانش آموزان قرار می‌گیرند.

حمیدی نژاد اظهار کرد: راه اندازی مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام تربیتی می‌تواند تحول چشمگیری در ارائه خدمات به این دانش آموزان باشد.

وی با بیان اینکه خوزستان رتبه دوم کشوری شاخص‌های تخصصی آموزش و پرورش استثنایی را کسب کرده است گفت: ۴۰ مرکز در ۴۰ منطقه آموزشی استان راه اندازی می‌شود که ایجاد این مراکز در توسعه عدالت آموزشی خوزستان اثر گذار است.

۶هزار و ۲۰۰ دانش آموز استثنایی در خوزستان وجود دارد که یک هزار و ۲۰۰ نفر از این تعداد در کنار دانش آموزان عادی در مدارس دیگر مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha