۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۶
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85170258
T T
۱۴ نفر

برچسب‌ها

باران به گیلان باز می‌گردد

۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۶
کد خبر: 85170258
باران به گیلان باز می‌گردد

رشت - ایرنا - کارشناس هواشناسی گیلان گفت: پس از ۲ روز تقریبا آفتابی، هوای استان با ورود سامانه ناپایدار جوی بارشی و خنک‌ از فردا (یکشنبه) بار دیگر بارانی می‌شود.

سیدعلاء‌الدین حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بارندگی‌ها از فردا به ویژه عصر و شب در مناطق مختلف گیلان آغاز خواهد شد، اظهار کرد: بر این اساس از فردا تا سه‌شنبه هفته جاری به تناوب شاهد بارندگی، گاهی رگباری و شدید، موقتی خیلی شدید، کاهش دما، رعد و برق و وزش باد در برخی از مناطق شدید، مه آلودگی و در مناطق مستعد تگرگ خواهیم بود.

وی بیان کرد: با توجه به ورود این سامانه ناپایدار جوی به استان گیلان برای از فردا تا سه‌شنبه هفته جاری هشدار سطح نارنجی صادر شده‌است از این‌رو ضروریست تا تمهیدات لازم در این ارتباط به عمل آید.

کارشناس هواشناسی استان گیلان با تاکید بر خودداری از توقف، استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خاطر نشان کرد: مردم هنگام وقوع رعد و برق در مکان‌های امن و سرپوشیده پناه گیرند در ترددهای جاده‌ای احتیاط و از فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب کنند.

حسینی با اشاره به کاهش دمای هوا بین ۶ تا ۱۰ درجه سلسیوس طی این مدت اضافه کرد: گرمترین دمای هوا طی ۲۴ ساعت گذشته با ۳۱ درجه مربوط به شهرستان ماسال و خنک‌ترین نیز با ۱۴ درجه مربوط به اسب‌وونی تالش است ضمن اینکه دمای فعلی رشت ۳۰ درجه و رطوبت این شهر نیز ۵۹ درصد گزارش شد.

کارشناس هواشناسی استان گیلان اظهار کرد: دریا از فردا تا سه‌شنبه هفته جاری برای فعالیت‌های دریانوردی نامناسب است.

استان گیلان از سه‌شنبه تا پنجشنبه هفته گذشته بارانی و خنک بود و دمای هوا نیز بین هشت تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش داشت؛ بیشترین بارش نیز با ۱۰۴ میلیمتر در ایستگاه هواشناسی مستقر در امام‌زاده اسحاق شهرستان شفت به ثبت رسیده بود.

بیشتر بخوانید: ۱۰۴ میلیمتر در شهرستان شفت گیلان باران بارید

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha