روسیه درباره اصابت موشک کره شمالی به منطقه اقتصادی خود تحقیق می‌کند

تهران- ایرنا - وزارتخانه های دفاع و امورخارجه روسیه درحال بررسی اخباری درباره موشک کره شمالی هستند که ادعا شده در منطقه انحصاری اقتصادی روسیه فرود آمده است؛ باوجود این آندری رودنکو معاون وزیر امورخارجه روسیه تاکنون اطلاعاتی را تائید نکرده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، آندری رودنکو دیپلمات ارشد روسی گفت : « تا آنجا که من اطلاع دارم، همکارانم به تحقیقات درباره اصابت موشک کره شمالی به منطقه انحصاری اقتصادی کشور با وزارت دفاع ادامه می دهند، اما تاکنون اطلاعات روشنی که این موشک در محدوده اقتصادی روسیه فرود آمده در دسترس نیست. »

کره شمالی روز ۱۲ ژوئیه ( ۲۱ تیر ) موشک بالستیک قاره پیمای هوآسونگ-۱۸ را پرتاب کرد و خبرگزاری رسمی این کشور نیز اعلام کرد این موشک با هدایت مستقیم و شخصی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی پرتاب شده است. طی این پرتاب موشک قاره پیمای بالستیک کره شمالی با طی مسافت هزار کیلومتری درون دریای ژاپن فرود آمد.

در پاسخ به بیانیه سازمان ملل متحد که ادعای فرود این موشک قاره پیما در محدوده انحصاری اقتصادی روسیه را مطرح کرده است، ماریا زاخاروا سخنگوی وزرات امورخارجه روسیه گفت مسکو تاکنون اطلاعات کافی در این باره بدست نیاورده است.

کره شمالی از سال ۲۰۱۷ در مجموع ۱۴ موشک دوربرد از محدوده ۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتری به بالا آزمایش کرده است که در این میان ۷ موشک در سال ۲۰۲۲ پرتاب شدند. در سال جاری میلادی نیز ۴ پرتاب موشکی مشابه از سوی پیونگ یانگ انجام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha