جشنواره رسانه‌ای خزر فرصتی برای هم‌افزایی بیشتر با کشورهای همسایه است

نوشهر - ایرنا - مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : جشنواره رسانه ای خزر با محوریت گردشگری و مدیریت شهری در شهر چالوس فرصتی برای برقراری ارتباط خوب و هم افزایی بیشتر در همه بخش ها با کشورهای همسایه در خطه شمال کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ایمان شمسایی روز شنبه در نشست برنامه ریزی و هماهنگی دومین جشنواره بین المللی رسانه ای خزر در فرمانداری چالوس افزود : امروز اهمیت این رویداد فرهنگی زمانی کارکرد آن نمود بیشتری پیدا خواهد کرد که اهدافی را به دنبال کند و افزون بر آن درپی نظام مسائل خزر باشد و راهکارهایی هم برای حل این مسائل و مشکلات را ارایه دهد.

وی اظهار کرد : این جشنواره از آنکه بتواند ارتباط خوب در همه بخش ها به ویژه فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی با کشورهای همسایه حاشیه دریای خزر برقرار کند و از حالت فراگرایی فرم صرف پیش نرود و محتوا محور و حرفه ای که امروز مهم ترین راهبرد این وزارتخانه است عمل نماید بسیار ارزشمند و مورد حمایت همه جانبه قرار خواهد گرفت.

وی بیان داشت : امروز در حوزه رسانه بیان مسائل و ارایه راهکارها برای حل آن اهمیت آن به مراتب بیشتر از آن چیزی است که گفته می شود و فعالان این عرصه به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسوولان افزون برآنکه باید مسائل را به مردم انتقال دهند و ضمن آنکه در کنار بیان چالش ها ، مسائل و ارایه راهکارهای برای حل آن عملکرد مسوولان هم به مردم انتقال دهند.

جشنواره رسانه‌ای خزر فرصتی برای هم‌افزایی بیشتر با کشورهای همسایه است

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد : به عنوان گشایش قطعه دوم آزاد راه تهران - شمال کار بسیار ارزشمند و ماندگاری بوده چرا که هر عابر سواره رویی از داخل این قطعه از آزاد راه گذر می کند و پی به خلاقیت متخصصان ، مهندسان و کارشناسان ایران اسلامی می برد و این دستاوردها باید به بهترین شکل ممکن و به شیوه تولید محتوا محور منعکس شود چرا که کار بسیار بزرگی بوده است.

شمسایی افزود : صرف آنکه فقط ماموریت برخی رسانه ها سیاه نمایی و نقدهای سوزنده نه سازنده باشد زببنده نیست و تمام تلاش ها باید به سمت و سوی آن باشد به نحوی نقش آفرینی کنیم تا در تولید محتوا آثاری را خلق کنیم که هم مخاطب پسند باشد و هم آنکه اهدافی را دنبال کند.

وی اظهار کرد : در حوزه رسانه سهم ساختاری لازم است اما کافی نیست و راهکار مهم تر است و باید از فرم گرایی صرف خارج شد و نکته مهم تر آثاری که از سوی رسانه ها در قالب گزارش و خبر به دبیرخانه ارسال و داوری می شود اگرچه گزارش نویسی به سبک و سیاق توصیفی بسیار ارزشمند است منتهی این اخبار و گزارش ها باید نتیجه گرا هم باشد به عبارتی ضمن بیان ظرفیت ها ، قابلیت ها و مشکلات کشورهای حاشیه دریای خزر باید نحوه هم افزایی و همگرایی کشور ما با این کشورها مطرح بشود و از طرفی هم چون این جشنواره با محوریت مدیریت شهری هم است چه اشکالی دارد باید راهبردها ، مشکلات و توانمندی های مدیریت شهری در حاشیه خزر هم توجه شود.

جشنواره رسانه‌ای خزر فرصتی برای هم‌افزایی بیشتر با کشورهای همسایه است

اختتامیه جشنواره با حضور مسئولان جشنواره رسانه ای آستاراخان روسیه ، شهرداران شهرهای بزرگ کشورهای حاشیه دریای خزر ، انجمن های رسانه های کشورهای حاشیه دریای خزر ، سفرای کشورهای حاشیه دریای خزر در ایران ، و مسئولان کشوری و استانی به میزبانی شهرستان چالوس برگزار خواهد شد.

حفظ نوار ساحلی و توسعه گردشگری ساحلی خزر با الگوهای زیست‌محیطی، ایجاد فضای رقابتی بین آثار مطبوعاتی و رسانه‌ای کشورهای حاشیه دریای خزر،معرفی پتانسیل های گردشگری ، ساحلی ، رسانه ای و مدیریت شهری چالوس و شمال کشور،ارتقاء سطح کیفی خبر و اطلاع‌رسانی،ایجاد همگرایی بین رسانه‌های کشورهای حاشیه دریای خزر،ایجاد تعامل و همگرایی بین مدیریت شهری کشورهای حاشیه دریای خزر،معرفی رسانه‌های کشورهای حاشیه دریای خزر بین شهروندان، بررسی چالش‌ها و فرصت‌های رسانه‌ ای و مدیریت شهری کشورهای حاشیه دریای خزر،ایجاد زمینه‌های افزایش مصرف رسانه‌ای در کشورهای حاشیه دریای خزر،زمینه تعامل و همکاری بین رسانه های کشورهای حاشیه دریای خزر،زمینه تعامل و همکاری بین مدیریت شهری کشورهای حاشیه دریای خزر و ارسال آثار برتر جشنواره به جشنواره بین المللی رسانه آستراخان روسیه از مهم ترین محورهای این جشنواره است .

محیط زیست نوار ساحلی خزر(جنگل‌ها، مراتع، بحران آب، زباله)،توسعه منطقه‌ای (فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ...) با تاکید بر ظرفیت دریای خزر،توسعه گردشگری نوار ساحلی خزر (ایجاد و ساماندهی فضاهای گردشگری) ،فرهنگ (ارزش‌ها، نگرش‌ها، آداب و رسوم بومی)، ادبیات و خرده فرهنگ‌های ساحل دریای خزر،تعاملات اقتصادی برون مرزی و بنادر دریای خزر، مدیریت شهری و توسعه گردشگری شهرهای حاشیه دریای خزر

معرفی جاذبه های گردشگری خزر، و شهرسازی مدرن همراه با نگاه جذب توریست در شهرهای حاشیه دریای خزر از اهداف این جشنواره است .

برابر گزارش ها ، تاکنون ۲۳۵ اثر از طریق سایت جشنواره ارسال شده و بنا به پیش بینی ها تا پایان تیرماه ماه جاری آخرین روز ارسال آثار این آمار به ۲۵۰ اثر افزایش یابد.

در حال حاضر ۴۱۷ رسانه با هزار خبرنگار در استان مازندران فعالیت دارد که ۵۴۰ نفر عضو خانه مطبوعات هستند و بیشترین اعضا را در کشور دارد.

شهرستان چالوس با برخورداری از سه نقطه شهری و ۱۲۰ نقطه روستایی و جمعیتی دست کم ۱۵۰ هزار نفر درغرب مازندران قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha