سهرابیان: با وعده و وعید، ورزش به جایی نمی‌رسد/ برخی چوب لای چرخ ما گذاشتند

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: از برخی مسئولان ورزش کشور وعده و وعید می‌شنویم اما با این حرف‌ها ورزش درست نمی‌شود. می‌خواستیم در یکی از شهرها پیست درست کنیم، اما دوستان چوب لای چرخ ما گذاشتند و اجازه ندادند این کار انجام شود.

علیرضا سهرابیان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره اعزام تیم دراگون‌بوت به بازی‌های آسیایی، اظهار داشت: ستاد عالی بازی‌ها نه تنها با اعزام دراگون بوت موافقت نکرد، بلکه مخالف اعزام تیم‌های ملی هندبال، بسکتبال و والیبال زنان بود و این رشته‌ها هم جزو اعزامی‌ها نیستند. من چهار بار اعتراض کردم و هر بار ستاد بازی‌ها ارزیابی کرد و با اعزام دراگون‌بوت موافقت نکرد.

وی در پاسخ به این سوال که اردوی تیم ملی روئینگ در هانگژو به کجا رسید، گف: به دلیل نبود پیست استاندارد تصمیم داشتیم تا اردوی تیم ملی را در چین برگزار کنیم، اما کمیته ملی المپیک اعلام کرد چون بلیت چارتر برای ما گرفتند، نمی‌توانند بلیت‌ها را کنسل و از یک ایرلاین دیگر اقدام کنند، زیرا ضرر زیادی متحمل می‌شوند.

رئیس فدراسیون قایقرانی افزود: بنابراین تصمیم گرفتیم تا اردو را در روسیه برگزار کنیم و در رایزنی‌هایی که انجام دادیم حداقل یکماه تا ۴۵ روز تیم به روسیه می‌رود و دو روز قبل از اعزام به ایران باز می‌گردد تا به هانگژو اعزام شود. هیچ برنامه‌ای در داخل کشور قطعی نشده اما با تامین بودجه تیم را به روسیه اعزام خواهیم کرد.

وی درباره کسب مدال برنز هدیه خیرآبادی در مسابقات جهانی، خاطرنشان کرد: در اسپرینت برای اولین بار بود که به مدال جهانی رسیدیم و این موضوع باعث اقتخار است. با برنامه‌ریزی مربیان، ورزشکاران را به مسابقات فرستادیم و پنج نفر از آنها به فینال راه یافتند. هدیه خیرآبادی توانست مدال باارزش برنز را برای اولین بار تقدیم ملت عزیز ایران کند.

سهرابیان: با وعده و وعید، ورزش به جایی نمی‌رسد/ برخی چوب لای چرخ ما گذاشتند

سهرابیان گفت: افتخار می‌کنم که وی با کسانی جنگید که یک سر و گردن از او بالاتر بودند. منتقدان بدانند پرچم‌هایی که در این مسابقات پایین‌تر از پرچم ایران قرار گرفتند، در المپیک حرف برای گفتن داشتند. همچنین الناز شافعیان در ۲۰۰ متر شاهکار کرد و او با هزارم ثانیه از مدال جا ماند و ششم شد. خیرآبادی در ۲۰۰ متر در رده چهارم ایستاد و در ۵۰۰۰ متر کانوی دونفره نهم شدیم. فشار زیادی روی ملی‌پوشان بود و رقبای ساده‌ای نداشتیم. عملکرد ملی‌پوشان نویدبخش آینده روشن قایقرانی ایران است.

وی درباره عملکرد تیم ملی قایقرانی یادآور شد: ۵ سال پیش گفتم که تعداد مدال‌های ما در هانگژو از ۱۰ به بالا خواهد بود. هنوز هم روی حرفم هستم. قول دادن سخت است، اما برنامه‌ریزی صورت گرفته و باید به نتیجه برسیم. شرایط برای تمرین قایقرانان ایران در مسافت ۱۰۰۰ متر با پایین آمدن آب دریاچه سخت شده است. نبود پیست استاندارد برای روئینگ مانند این است که تیم ملی فوتبال، زمین فوتبال برای تمرین نداشته باشد و به آنها بگویند در سالن فوتسال بازی کنند.

رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: از مسئولان ورزش کشور وعده و وعید می‌شنویم اما با این حرف‌ها ورزش درست نمی‌شود. می‌خواستیم در یکی از شهرها پیست درست کنیم، اما دوستان چوب لای چرخ ما گذاشتند و اجازه ندادند پیست بسازیم. برخی به ظاهر به پرچم ایران عرق دارند اما در عمل رفتار دیگری نشان می‌دهند. با همه این مشکلات پاروزنان تمرینات خود را به خوبی انجام می‌دهند و حرف خود را در میادین ورزشی می‌زنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha