کودکان با زبان هنر مفاهیم اسلامی ایرانی را بهتر درک می کنند

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: زبان هنر موثرترین راه برای هدایت کودکان و نوجوانان به سمت درک مفاهیم اسلامی ایرانی است و کودکان با هنر راحت تر و عمیق تر مانوس می شوند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین اله نورکریمی تبار روز شنبه در آیین افتتاح نقاشی نوجوانان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام اظهار کرد: برنامه ها و اقدامات مراکز کانون برای سمت و سو بخشیدن استعدادهای کودکان و نوجوانان به سمت ارزش های اصیل ایرانی اسلامی مهم و در فطرت پاک این قشر اثر گذار است.

وی یادآور شد: به همت مربیان مراکز کانون، هنر و استعداد اعضای کودک و نوجوان به سمت پاسداشت ارزش های ایرانی اسلامی سوق داده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با اشاره به فضای بصری بیرونی مجتمع شهدای کودک ایلام، یادآور شد: با توجه به اینکه فضای مراکز کانون پرورش فکری محل تردد مداوم دانش آموزان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، بایستی محوطه بیرونی این مجتمع به همت شهرداری ایلام زیباسازی شود.

کودکان با زبان هنر مفاهیم اسلامی ایرانی را بهتر درک می کنند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام نیز در این مراسم، اظهار کرد: در این نمایشگاه با عنوان مروارید، ۵۲ اثر نقاشی ۲ نفر از اعضای نوجوان کانون مجتمع شهدای کودک به مدت یک هفته در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

فاطمه رستگار افزود: در این نمایشگاه آثار نقاشی با موضوعات اجتماعی چون تحکیم خانواده، استفاده از البسه محلی، زن در اجتماع، ازدواج، حجاب و عفاف، فرزندآوری و فعالیت های اجتماعی توسط هنرمندان نوجوان کانون نقاشی شده است.

وی یادآور شد: در نمایشگاه نقاشی مراورید شیوه های تربیتی، مفاهیم اسلامی ایرانی در قالب هنر نقاشی توسط نوجوانان هنرمند عضو کانون خلق شده است.

به گفته رستگار این آثار روز جمعه همزمان با هفته امر به معروف و نهی از منکر در محوطه مصلی شهر ایلام در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام ادامه داد: همزمان با نمایشکاه نقاشی، یک نمایشگاه عروسک با البسه و ساختار بومی و محلی نیز در شهرستان بدره دایر شده است.

به گزارش ایرنا، از ۷۰ اثر نقاشی هنرمندان نوجوان عضو کانون ۵۲ اثر در نگارخانه استاد فرچیان مجتمع شهدای کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان نمایشگاه نقاشی مروارید به مدت یک هفته دایر است.

این آثار هنری به وسیله گواش و مداد رنگی توسط ۲ نفر از هنرمندان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با راهنمایی مربی این مرکز خلق شده است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام دارای ۲۲ مرکز ثابت و سیار شهری و روستایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha