۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۴۵
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85170668
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

از سرگیری درگیری ها در سودان

۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۴۵
کد خبر: 85170668
از سرگیری درگیری ها در سودان

تهران – ایرنا – درگیری ها در سودان از سرگرفته شد و در نتیجه آن دو شهروند غیرنظامی کشته شدند.

به گزارش ایرنا از روسیاالیوم، درگیری های شدید میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان از صبح شنبه بویژه در اطراف پایتخت این کشور از سرگرفته شده است.

شهر«أم درمان» و برخی مناطق نزدیک بازار سنتی و منطقه صنعتی که محل حضور نیروهای پشتیبانی سریع است، شاهد شدیدترین درگیری ها بود و دو شهروند غیرنظامی نیز براثر سقوط خمپاره جان خود را از دست دادند.

همزمان با این درگیری ها، جنگنده های ارتش نیز به پرواز گسترده خود بر فراز خارطوم، منطقه بحری و أم درمان ادامه دادند و مناطق استقرار نیروهای پشتیبانی سریع را در شمال شهرک ورزشی در جنوب خارطوم بمباران کردند.

منابع آگاه نظامی وابسته به نیروهای مسلح سودان اعلام کردند که ارتش این کشور روز گذشته در منطقه «بحری» در شمالی ترین نقطه پایتخت و در جنوب خارطوم پیشروی های خوبی داشته و توانسته است امنیت پل «الحلفایا» یکی از راهبردی ترین پل های رابط میان منطقه بحری و أم درمان را به طور کامل تامین کند.

از سوی دیگر فرمانده میدانی نیروهای پشتیبانی سریع در این منطقه اعلام کرد که نیروهایش همچنان بر مناطق شرق این پل مسلط هستند.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سرقدرت آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌ وگوها تاکنون ثمری نداشته است.

با وجود برقراری چند دور آتش بس در سودان با میانجیگیری آمریکا و عربستان و اعلام پایبندی دو طرف درگیر، درگیری‌ها در این کشور میان ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع همچنان ادامه دارد.

تاکنون تلفات جانی در سودان به بیش از یک هزار نفر رسیده و حدود ۱۲ هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.

یش از ۵۶۰ هزار نفر هم از طریق مرزها به کشورهای هم جوار سودان فرار کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha