دزفول ظرفیت تبدیل به قطب صنعت تولید لباس ایرانی اسلامی را دارد

دزفول – ایرنا – رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر دزفول گفت: این شهر به دلیل داشتن فرهنگ غنی، تنوع قومی و همچنین طراحان و تولیدکنندگان مستعد و خلاق  ظرفیت‌های بالایی برای تبدیل به یکی از قطب‌های مهم طراحی و تولید لباس ایرانی اسلامی مبتنی بر فرهنگ بومی و محلی را در کشور دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، زهرا آدینه روز شنبه در نشست تخصصی کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر دزفول در سالن جلسات این شورا با بیان اینکه عفاف و حجاب ارزشمندترین نمودفرهنگی کشور است، گفت: حجاب و پوشش بانوان همواره از ارکان تمدنی ایران در قبل و بعد از اسلام بوده است.

وی با تاکید بر لزوم نیازسنجی دقیق جامعه در تولید مد و لباس‌های ایرانی اسلامی افزود: بی‌توجهی به سلیقه عمومی در طراحی و تولید لباس پوشیده برای بانوان موجب شده است که تهیه لباس‌های پوشیده از جمله مانتوهای جلوبسته به کاری دشوار در دزفول تبدیل شود.

رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر دزفول با تاکید بر ضرورت ایجاد بسترمناسب برای حمایت از طراحان و تولیدکنندگان ایرانی اسلامی تصریح کرد: ایجاد نمایشگاه هدفمند و مستمر برای ارایه مد و لباس ایرانی و اسلامی به منظور حمایت از طراحان و تولیدکنندگان شهرستان دزفول به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: تولید لباس‌های زیبا و خلاقانه مبتنی بر فرهنگ ایرانی اسلامی به طور قطع با استقبال دختران و بانوان همراه می‌شود به همین دلیل حمایت از تولیدکنندگان و طراحان مد و لباس به منظور فرهنگ‌سازی و ترویج پوشش ایرانی اسلامی ضرورت دارد.

دزفول ظرفیت تبدیل به قطب صنعت تولید لباس ایرانی اسلامی را دارد

تهیه لباس پوشیده برای مردان نیز مشکل شده است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول توسعه طراحی مد و لباس ایرانی اسلامی را از جمله ماموریت‌های وزارت ارشاد دانست و گفت: پیگیری، تعامل و خرد جمعی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با استفاده از فرهنگ ایرانی اسلامی ضروری است.

علیرضا چرخابی با انتقاد از وضعیت لباس‌های موجود در بازار دزفول افزود: لباس‌های موجود در بازار این شهر به قدری با سلیقه عمومی فاصله دارد که تهیه لباس نه تنها برای بانوان بلکه برای آقایان نیز مشکل شده است.

وی ادامه داد: طراحی و دوخت پوشاک به گونه‌ای است که منطبق با سلیقه عمومی نیست و این موجب شده تا شهروندان به تهیه پارچه و سفارش دوخت لباس روی بیاورند.

موافقت ایجاد هنرستان هنرهای زیبا در دزفول اخذ شده است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول با اشاره به پیگیری برای برگزاری رویداد نمایشگاه مد و لباس در دزفول گفت: برگزاری رویداد فرهنگی نمایش مد و لباس در یکی از سالن‌های مرکزی شهر دزفول در حال پیگیری است.

وی سهم دزفول از تسهیلات مشاغل خانگی امسال را خوب ارزیابی کرد و افزود: طراحان و بانوان فعال در عرصه مد و لباس می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

چرخابی اظهارکرد: موافقت ایجاد هنرستان هنرهای زیبا در دزفول اخذ شده است که با نهایی شدن این مجوز و تاسیس این هنرستان بسیاری از چالش‌های آموزشی در رشته‌های مختلف هنری از جمله صنعت مد و لباس برطرف می‌شود.

دزفول ظرفیت تبدیل به قطب صنعت تولید لباس ایرانی اسلامی را دارد

سرانجام تلاش غرب برای ترویج برهنگی محکوم به شکست است

رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با بیان اینکه حجاب و پوشش امری فطری است، گفت: به همین دلیل سرانجام تلاش غرب برای ترویج برهنگی محکوم به شکست است.

علیرضا زمانی راد افزود: طراحی و تولید لباس پوشیده از آنجایی که همسو با فطرت انسانها است در صورتی که همراه با خلاقیت و زیبایی‌شناسی باشد می‌تواند با اقبال همه قشرها مواجه شود.

وی ادامه داد: سرفصل‌های متعدد و مهمی در این نشست طرح شد که در کمیته‌های تخصصی کمیسیون اقتصاد شورای اسلامی شهر دزفول مورد بررسی، ارزیابی و پیگیری قرار می‌گیرد.

بانوان کارآفرین موفق دزفول معرفی می‌شوند

رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر دزفول بیان کرد: هم افزایی میان دستگاه‌های مختلف و تجمیع ظرفیت‌های موجود در شهرستان دزفول امکان کار جدی و شاخص پیرامون طراحی و تولید مد و لباس‌های ایرانی و اسلامی مبتنی بر فرهنگ بومی و محلی را ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های انتقال تجربه کارآفرینان موفق دزفول افزود: بانوان کارآفرین موفقی در زمینه طراحی و تولید لباس در دزفول وجود دارد که از ظرفیت آنها در نشست‌های آینده انتقال تجربه استفاده و به جامعه معرفی می‌شوند.

دزفول ظرفیت تبدیل به قطب صنعت تولید لباس ایرانی اسلامی را دارد

به گزارش ایرنا، این نشست که با حضور جمعی از اساتید، طراحان، تولیدکنندگان و کارآفرینان صنعت مد ولباس دزفول و خوزستان برگزار شد و ضمن بررسی ظرفیت‌ها، چالش‌ها و نارسایی‌ها پیرامون صنعت مد و لبای ایرانی اسلامی راهکارها و پیشنهادهای لازم برای برون رفت از این مسایل مورد بررسی قرار گرفت.

استقبال نکردن تولیدکنندگان از مدهای متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی، انطباق نداشتن لباس‌های طراحی شده با سلیقه و ذائقه عموم، بی‌توجهی به تولید لباس متناسب با بیماران خاص به ویژه بیماران‌ام اس، نداشتن سرمایه اولیه و نبود حمایت مالی از واحدهای تولیدی، بی‌توجهی به کار فرهنگی برای ترویج مدهای ایرانی اسلامی، نبود متولی و استاندارد واحد صنعت لباس پوشاک، نبود ظرفیت تبلیغی برای طرح‌ها و مدهای بومی و نبود همکاری مشترک میان طراح و تولیدکننده از جمله چالش‌های مطرح شده در این نشست بود.

لزوم احیای صنعت نساجی در دزفول، ایجاد مرکز فروش متمرکز لباس‌های تولید شده ایرانی اسلامی توسط طراحان شهرستان، ایجاد نمایشگاه بین‌المللی مد و لباس و همچنین تجمیع تمام ‌ظرفیت‌های موجود از طراحی تا تولید از جمله پیشنهادهای مطرح شده برای رونق و توسعه طراحی مد و لباس ایرانی اسلامی بود.

برگزاری هدفمند و مستمر نمایشگاه‌های مد و لباس در طول سال، ساماندهی و حمایت از طراحان لباس و واحدهای تولیدی، آموزش مستمر واحدهای تولیدی، انجام پژوهش و نیازسنجی از جامعه هدف، حمایت مالی برای تامین دستگاه‌های به روز صنعت لباس و پوشاک، تغییر نگاه مدیران و مسوولان به صنعت مد و لباس، بهره گیری از روش‌های تلفیقی و تنوع رنگی در طراحی‌ها، به روز رسانی مدها، توجه به تغییر ذائقه نسل‌های جدید در طراحی لباس‌ها، استفاده فروشگاه‌های دزفول از ظرفیت تولیدکنندگان داخلی و توجه به سلیقه‌سازی دربخش مد و لباس و تکمیل زنجیره تولید لباس در دزفول از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

ضرورت بازنگری در طرح و رنگ لباس برای مدارس و ادارات دزفول، بهره‌گیری از هنر و المان‌های فرهنگ ایرانی و بومی در طراحی لباس‌ها، توجه به صادرات به کشورهای اسلامی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای والدین و دانش آموزان در مقطع ابتدایی و همچنین برگزاری کرسی‌های آزادی اندیشی با موضوع حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها از دیگر موضوع‌های مطرح شده در این نشست تخصصی بود.

همچنین در این نشست برگزاری نمایشگاه‌های مد و لباس شهرستان و همچنین پیگیری برای برگزاری رویداد فرهنگی مد و لباس دزفول به تصویب رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha