شعبه شورای حل اختلاف در بنیاد شهید استان کرمانشاه راه‌اندازی شد

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه از راه‌اندازی یک شعبه شورای حل اختلاف در این نهاد حمایتی در راستای تسریع در روند مسائل حقوقی و قضایی خانواده شهدا و ایثارگران استان خبر داد.

خسرو شهیدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا؛ راه اندازی یک شعبه از شورای حل اختلاف در بنیاد شهید و امور ایثارگران را کار نو و جدید در راستای تکریم و خدمت رسانی بهتر به خانواده شهدا و ایثارگر دانست که برای اولین بار در سطح کشور، در کرمانشاه راه اندازی شده است.

وی در ادامه از همیاری، همکاری و پیگیری اداره کل دادگستری استان کرمانشاه و قوه قضاییه در راستای راه اندازی این شعبه در دورن ساختمان بنیاد شهید و امور ایثاگران استان قدردانی کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه تشریح کرد: شورای حل اختلاف در بنیاد شهید کرمانشاه یک شعبه مانند دیگر شعب شورای حل اختلاف در دادگستری با همان حیطه وظایف و قاضی است، اما با این تفاوت که به پرونده هایی که یک طرف یا ۲ طرف دعوا و اختلاف آن؛ از افراد تحت پوشش و جامعه هدف این نهاد است، رسیدگی می کند.

شهیدی تاکید کرد: هدف از راه اندازی این شعبه شورای حل اختلاف تسریع در روند رسیدگی به پرونده های حقوقی و قضایی خانواده شهدا و ایثارگران استان در راستای تکریم آنها است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در ادامه گفت: هرگاه برای افرادی از خانواده شهدا و ایثارگر مشکل قضایی و حقوقی پیش بیایید توسط قاضی مستقل دادگستری در درون خود بنیاد شهید به آن می پردازد و آن را حل و فصل می کند.

وی اضافه کرد: خانواده شهدا و ایثارگران در مسائل اجتماعی و خانوادگی، قضایی و حقوقی مستثنی از دیگر اقشار نیست به همین خاطر شعبه ای از شورای حل اختلاف راه اندازی شده است.

استان کرمانشاه ۹ هزار و ۸۰۰ شهید دارد

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۵۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha