حافظان منابع طبیعی مانع از سرایت آتش به جنگل بناب ارسنجان شدند

شیراز-ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ارسنجان گفت: با حضور به موقع قرقبانان منابع طبیعی در جنگل بناب این شهرستان از احتمال وقوع آتش‌سوزی جلوگیری کرد.

به گزارش ایرنا، شهرستان ارسنجان جزو شهرستان‌های جنگلی استان فارس بشمار می‌آید که ۷۹ هزار هکتار از سطح این شهرستان را جنگل‌های انبوه ایرانی تورانی تشکیل می‌دهند.

این جنگل‌ها شامل درختان بنه، بادام، کیکم و ارژن است. جنگل‌های ارسنجان همواره یکی از کانون‌های آتش‌سوزی در سال های اخیر بوده اما با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و انجام اقدامات پیشگیرانه، طی ۲۲ ماه گذشته هیچ آتش سوزی در این جنگل‌ها رخ نداده است.

روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان یکشنبه به نقل از حسن خسروانیان اعلام کرد: گزارشی مبنی بر آتش گرفتن محموله باری یک دستگاه خودرو سایپا از نوع کاه توسط ماموران و قرقبانان فصلی مخابره شد.

وی ادامه داد: بلافاصله عوامل و مجموعه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری با حضور به موقع و اطفای کامل آتش به محل اعزام شده، از سرایت آتش به جنگل جلوگیری کردند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ارسنجان گفت: جنگل بناب در حد فاصل محور جاده ای شهرستان های ارسنجان و پاسارگاد واقع شده همواره مورد توجه و اهتمام ویژه مسئولان شهرستان بوده است که از ابتدای سال تحت عملیات تسطیح حاشیه جاده ای واقع شده و اقدامات پیشگیرانه در این زمینه انجام شده بود.

حافظان منابع طبیعی مانع از سرایت آتش به جنگل بناب ارسنجان شدند

خسروانیان با اشاره به ارتفاع بار خودرو سایپا اعلام کرد: در صورت عدم حضور به موقع ماموران اداره منابع طبیعی و مساعدت در امر اطفای آتش باعث ایجاد خسارت آتش سوزی در منطقه جنگلی می شد که به لحاظ وضعیت خاص پوشش انبوه گیاهی و جنگلی مناسب و موقعیت خاص آن، خسارات جبران ناپذیری به دنبال داشت.

وی دلیل وقوع آتش در محموله خودرو را پرتاب ته سیگار از سوی راننده اعلام کرد و از عموم مردم طبیعت دوست و با فرهنگ ارسنجان به خصوص رانندگان خواست در خصوص موارد پیشگیری از وقوع حریق احتمالی، نکات ایمنی را رعایت کرده تا شاهد چنین حوادثی در آینده نباشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha