۲۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۳
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85171045
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کیفیت هوای نهبندان در وضعیت خطرناک است

۲۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۳
کد خبر: 85171045
کیفیت هوای نهبندان در وضعیت خطرناک است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: وقوع گرد و غبار برای پنجمین روز متوالی استان را درگیر کرده و کیفیت هوا در شهرستان نهبندان خطرناک است.

اسدالله حاتمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس داده‌های لحظه‌ای ایستگاه سنجش هوا ساعت ۹ صبح امروز شهرستان نهبندان با شاخص ۵۰۰ در وضعیت خطرناک قرار گرفت.

وی گفت: براساس شاخص لحظه‌ای، کیفیت هوای شهرستان بیرجند با شاخص ۱۰۱ ناسالم و شهرستان زیرکوه با عدد ۵۹ قابل قبول است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: در شرایط آلودگی هوا و بروز گرد و غبار باید کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و تنفسی از تردد غیر ضروری پرهیز کنند و استفاده از ماسک مناسب برای سایر افراد هم الزامی است.

بنا به اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی براساس شاخص لحظه‌ای صبح دیروز کیفیت هوا به علت وقوع گرد و غبار در شهرستان‌ سرایان بسیار ناسالم و در شهرستان‌های بیرجند و نهبندان ناسالم بود.

با شروع وزش باد شدید از روز چهارشنبه هفته گذشته و تقویت بادهای ۱۲۰ روزه بار دیگر کیفیت هوا در خراسان جنوبی کاهش یافت به طوری که هوای مرکز استان نیز در وضعیت خطرناک قرار گرفت.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی تا اواسط هفته جاری کماکان وزش باد شدید و گرد و خاک البته با شدت کمتر در استان تداوم دارد و همچنان طوفان گرد و خاک در مرز شرقی به ویژه شهرستان نهبندان پیش بینی می‌شود که در این زمینه هشدار نارنجی صادر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha