۲۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۵
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85171125
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۱۷میلیون لیتر بنزین در منطقه آبادان توزیع شد

آبادان - ایرنا -  مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان گفت: بیش از ۱۱۷میلیون لیتر بنزین و ۱۴۵ میلیون لیتر نفتگاز در سه ماهه اول سال جاری در منطقه آبادان توزیع شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان، محمد بنی‌سعید روز یکشنبه افزود: میزان توزیع سوخت بنزین در سه ماهه اول سال جاری در این منطقه بیش از ۱۱۷میلیون لیتر بود که این میزان توزیع سوخت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: این میزان افزایش نشان از سرعت عمل و دقت واحدهای عملیاتی منطقه در امر سوخت رسانی به موقع به شهروندان و هموطنان است.

بنی سعید گفت: میزان توزیع فرآورده نفتگاز نیز در منطقه آبادان در این مدت، بیش از ۱۴۵ میلیون لیتر بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به میزان ۱۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: به منظور خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم، به طور مستمر و منظم بر نحوه عملیات سوخت رسانی جایگاه‌های عرضه سوخت منطقه، نظارت‌های ویژه‌ای انجام می‌شود تا همواره مجاری عرضه سوخت با تمامی امکانات رفاهی در خدمت رسانی به مردم فعال‌تر باشند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان بیان کرد: منطقه آبادان دارای ۵۴ جایگاه عرضه سوخت بنزین و نفتگاز و ۲۰ جایگاه عرضه سوخت سی ان جی است که وظیفه سوخت رسانی به مردم را برعهده دارند.

۱۶ میلیون مترمکعب گاز سی ان جی در سه ماهه اول سال جاری در منطقه آبادان مصرف شد

بنی‌سعید گفت: میزان مصرف سوخت پاک سی ان جی در سه ماهه اول سال جاری، ۱۶میلیون مترمکعب بود که این میزان مصرف سوخت سی‌ان‌جی در سطح منطقه باعث صرفه‌جویی در مصرف بیش ازیک میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر سوخت بنزین شد.

وی افزود:منطقه آبادان دارای ۲۰ جایگاه تک‌ منظوره سی‌ان‌جی و ۱۶ جایگاه ۲منظوره مایع و سی‌ان‌جی است که وظیفه توزیع این سوخت پاک به شهروندان و هموطنان را برعهده دارند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان بیان کرد: حدود چهار میلیون و ۲۰۰هزار لیتر سوخت هوایی در سه ماهه اول امسال از مبدا مراکز سوختگیری هواپیمایی منطقه آبادان در شهرهای آبادان و ماهشهر به ناوگان حمل و نقل هوایی توزیع شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به میزان ۲.۷ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: سوخت هوایی بالگردهای هلال احمر، هوانیروز سپاه، نیروی دریایی ارتش و نیروی انتظامی در کنار سوخت مورد نیاز هواپیماهای مسافربری در مرکز سوختگیری هواپیمایی فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان، تأمین و ذخیره‌سازی شده است.

بنی سعید اظهارکرد: با تلاش شبانه‌روزی کارکنان مرکز سوختگیری هواپیمایی این منطقه، سوخت هوایی ATK (jet a۱) این پروازها بدون هیچگونه وقفه‌ای انجام می‌شود.

وی افزود: به طور معمول تعداد پروازهای فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان شامل هواپیما و بالگرد حدود ۶ پرواز داخلی و از مبدا فرودگاه ماهشهر سه پرواز در روز است که در سه ماهه اول سال جاری تعداد ۷۳۹ پرواز انجام شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آبادان گفت: این مراکز سوختگیری هرکدام با داشتن واحدهای سوخت‌رسان با ظرفیت‌های ۴۵ و ۲۰ هزار لیتری و مخازنی با ظرفیت ذخیره‌سازی مناسب وظیفه سوخت‌رسانی به ناوگان هواپیمایی کشور در فرودگاه بین‌المللی آیت الله جمی آبادان و فرودگاه ماهشهر را بر عهده دارند.

وی افزود: پروازها از فرودگاه بین‌المللی شهر آبادان و ماهشهر به مقاصد مشهد، تهران، شیراز ، اصفهان و کیش انجام شده است.

بازدید ۲۳ هزار نفر از موزه‌های سه گانه صنعت نفت در آبادان

بنی‌سعید گفت: در سه ماهه اول سال جاری، ۲۳ هزار نفر از مسافران، کاروان‌های راهیان نور و شهروندان از موزه‌های سه گانه صنعت نفت در آبادان شامل موزه‌های بنزین خانه، موزه کارآموزان و موزه اسکله هفت بازدید کردند.

وی افزود: تعداد بازدیدکننده از موزه‌های صنعت نفت در آبادان در مقایسه بامدت مشابه سال گذشته که ۱۹ هزار نفر بازدید کننده بود، ۲ درصد افزایش داشته است.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آبادان یکی از مناطق ۳۷ گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است که وظیفه تامین و توزیع سوخت در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، ماهشهر، بندر امام خمینی(ره)، شادگان، امیدیه، هندیجان، آغاجری و اروند کنار را بر عهده دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha