جشن احیای کارخانه قند کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس جمهور + فیلم

یاسوج- ایرنا- کارخانه قند یاسوج به عنوان نماد صنعت، تولید و سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد با ظرفیت اسمی تولید روزانه یک هزار تُن قند و شکر، عصر امروز (دوشنبه )پس از یک دهه تعطیلی با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری و به مدار تولید بازگشت .

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز در ششمین سفر از دور دوم سفرهای استانی دولت وارد کهگیلویه و بویراحمد شد، در ادامه بازدید ها و طرح های افتتاحی و کلنگ زنی، در شهر یاسوج با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی در جشن احیای کارخانه قند این شهر به نمایندگی از ۴۴واحد تولیدی به مدار تولید برگشته این استان شرکت کرد.

معوق ماندن حقوق، مزایا و بیمه کارگران، قدیمی بودن تجهیزات، کمبود اعتبار برای نوسازی قطعات فنی و نبود چغندر قند تنها گوشه ای از مشکلات این کارخانه بود که متولیان امر در سالیان گذشته نتوانستند نسخه شفا بخشی برای آن بپیچند و در پی آن کارگران زیادی بیکار شدند و امیدها برای اشتغال به ناامیدی مبدل شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: در سفر نخست رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد در ۹ مهرماه ۱۴۰۰ احیای دوباره کارخانه قند یاسوج از جمله مصوبات سفر هیات دولت به این استان بود و یک اعتبار بسیار خوبی برای بازسازی این کارخانه قرار داده شد.

سید علی احمد زاده افزود: این اعتبار حدود ۴۰۰ میلیارد تومان بود و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ( ره) مسئول بازسازی کارخانه تعطیل شده و راکد شد.

احمدزاده عنوان کرد: خوشبختانه این کارخانه به عنوان یکی از سه کارخانه پیشرفته کشور هم اکنون کاملا بازسازی شده و در واقع به مدار تولید برگشته و امروز با حضور رئیس جمهور جشن احیای ان برگزار شده است .

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: تست اولیه و بهره برداری اولیه از این کارخانه انجام شده است.

شایان نادری افزود: شکر خام دولتی طی هفته گذشته به این کارخانه رسیده است و ۱۲ هزار تن شکر خام مجموع این محموله ها خواهد بود.

جشن احیای کارخانه قند کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس جمهور + فیلم

وی تاکید کرد: در بحث بکارگیری نیرو در کارخانه قند یاسوج، اولویت‌ ما استفاده از کارگران قبلی کارخانه بود که بخشی از آنها آمدند و بخش دیگر نیروها را از طریق برگزاری آزمون تأمین خواهیم کرد.

نادری تاکید کرد: اشتغالزایی این کارخانه در دو نوبت کاری ۷۰ نفره خواهد بود که در مجموع ۱۴۰ نفر برای آغاز به کار کارخانه قند یاسوج لازم داریم و از کارگران فصلی هم در بازه‌های مختلف نیاز داریم که از آنها استفاده می‌کنیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساخت و تولید خیلی از قطعات در خود کارخانه انجام گرفت که همین مساله باعث صرف‌جویی خوبی در هزینه‌ها شد.

وی ادامه داد: در غیر اینصورت باید هزینه‌های سرسام‌آوری بر گرده کارخانه تحمیل می‌شد.

نادری تصریح کرد: تلاش مدیرعامل و هیات مدیره هلدینگ کشاورزی کشت صنعت نواندیشان تدبیر در کمک به ما برای راه اندازی کارخانه قابل تقدیر است.

وی بیان کرد: یکی از عواملی که سبب شد در کار ما تأخیر به وجود آید، تسهیلاتی بود که قرار بود بانک تجارت پرداخت کند که دیر انجام گرفت و با وجودی که تسهیلات پرداخت نشد، اما ستاد کار را متوقف نکرد و فعالیت‌مان را شروع کردیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بدهی‌های کارخانه قند یاسوج در سنوات گذشته، گفت: ما گریبانگیر بدهی‌های هستیم که در سال‌ های گذشته بر کارخانه تحمیل شده و بخشی از وقت‌ ما در حال رفع این مشکلات است و داریم به گونه‌ای این مشکلات را مرتفع می‌کنیم.

صدها نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم از طریق کارخانه بزرگ قند یاسوج در استان می‌توانستند در سایه امنیت شغلی درآمد پایداری را داشته باشند و از سوی دیگر کمک زیادی به توسعه صنعت استان کنند اما از کار بیکار شدند و کامشان برای همیشه تلخ شد و آواره شدند.

کارخانه قند یاسوج سال ‌ها غیرفعال بوده و راه اندازی مجدد آن به عنوان صنعت مادر استان سبب خوشحالی کشاورزان، کارگران شده و کام همه مردم استان از فعالیت آن شیرین خواهد شد. اکنون مطالبه مردم استان برای احیای این کارخانه در دولت مردمی و عدالت محور سیزدهم محقق شده است.

رییس جمهور و اعضای هیئت دولت در دومین سفر استانی به کهگیلویه و بویراحمد صبح روز دوشنبه وارد یاسوج شدند.

همزمان با دومین سفر۲ روزه (۲۶ و ۲۷ تیر) رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد پروژه‌های مهمی در حوزه اقتصادی، عمرانی صنعتی، تولیدی و سرمایه‌گذاری پیش بینی شده که تحول عظیمی در عمران و آبادانی و بهبود معیشت مردم ایجاد می کند.
طرح های مهم عمرانی از جمله سد چم شیر،کارخانه پتروشیمی گچساران، احیای کارخانه قند یاسوج و جاده پاتاوه به دهدشت و بیمارستان بهمئی با حضور رئیس جمهور و هیات همراه بهره برداری می شود.

در سفر نخست رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد در مهر ۱۴۰۰، تعداد ۲۱۷ طرح زیربنایی، زیرساختی و توسعه‌محور در بخش‌های مختلف اعم از گردشگری، راه، آب، نفت و گاز، پتروشیمی، گیاهان دارویی، صنعت و کشاورزی برای عبور از محرومیت‌ها و شتاب‌بخشی به روند توسعه‌ای این استان به تصویب رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha