۲۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۴
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85171248
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

شهرستان همدان در تولید و عرضه مرغ کمبود ندارد

۲۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۴
کد خبر: 85171248
شهرستان همدان در تولید و عرضه مرغ کمبود ندارد

همدان-ایرنا- رییس اتحادیه صنف مرغ فروشان شهرستان همدان گفت: روزانه بین ۱۲۰ تا ۲۲۰ هزار تن مرغ در استان تولید می شود و هیچ کمبودی در تولید و عرضه گوشت مرغ در استان وجود ندارد.

ابوالقاسم فریبا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: با توجه به اینکه نیاز روزانه استان حدود ۱۲۰ تن است نه تنها کمبودی در این زمینه نداریم بلکه باید بخشی از آن ذخیره سازی و یا صادر شود.

وی ادامه داد: هم اکنون حداقل ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلو مرغ در هر مغازه خرده فروشی وجود دارد و نیاز روزانه شهر همدان روزانه ۵۰ تا ۶۰ تن است.

فریبا گفت: جوجه ریزی در خرداد نسبت به ماه های قبل حدود یک میلیون قطعه افزایش تولید داشته است.

رییس اتحادیه صنف مرغ فروشان شهرستان همدان گفت: توزیع مرغ به قیمت مصوب هر کیلو ۷۹۵ هزار ریال بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار همدان توزیع می شود.

فریبا افزود: ۵۰ درصد تولید کشتار طیور روزانه در کشتارگاه شهر همدان به این شهر اختصاص دارد مابقی در سایر شهرستان های استان توزیع می شود.

وی ادامه داد: ۲ کشتارگاه در ملایر و یک کشتارگاه در تویسرکان است به نسبت کشتار روز نیاز استان را رفع می کند.

رییس اتحادیه صنف مرغ فروشان شهرستان همدان گفت: کشتار روز براساس سفارش انجام و با اولویت شهرستان تامین نیاز می شود و صادرات گوشت مرغ مازاد با مجوز دامپزشکی به خارج از استان صورت می گیرد.

فریبا افزود: تیم های بازرسی متشکل از بازرسی اتاق اصناف، علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، جهادکشاوری و صمت روزانه وضعیت توزیع مرغ در بازار را رصد می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha