مراکز انتقال خون خراسان‌شمالی با ۲.۵ میلیارد تومان در دولت سیزدهم تجهیز شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی گفت: ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به استان مصوب و با تخصیص این مبلغ تمامی مراکز انتقال خون تجهیز و بهسازی شد.

دکتر هادی نوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع این اعتبار؛ ۲ میلیارد آن برای خرید ۲ دستگاه اتوبوس سیار انتقال خون و ۵۰۰ میلیون تومان هم برای تجهیز آزمایشگاه غربالگری است.

وی با تاکید بر اینکه تامین اتوبوس‌ نیاز اساسی این مجموعه است بیان کرد: تنها در بجنورد و شیروان امکان انتقال خون روزانه وجود دارد و در اسفراین نیز فقط ۲ روز در هفته این شرایط فراهم است.

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی با اشاره به افزایش جمعیت و تخت‌های بیمارستانی در استان، گفت: طی سالیان گذشته حتی یک تخت انتقال خون افزایش پیدا نکرده است و باید در این زمینه چاره جویی شود.

وی تصریح کرد: با تجهیز و تامین ۲ دستگاه اتوبوس سیار در مصوبات سفر رییس جمهور به استان بارقه امیدی برای مشارکت نیکوکاران استان در راستای اهدای خون فراهم شده است که ۲ اتوبوس خریداری شده تا پایان تیرماه سالجاری تجهیز و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

نوری ادامه داد: نخستین آزمایشگاه غربالگری تشخیص بیماری های ویروسی استان سال گذشته به بهره برداری رسید و برای این آزمایشگاه ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات رییس جمهور اعتبار هزینه و دیگر مردم استان برای انجام آزمایش های غربالگری خون به استان های همجوار از جمله شهر مشهد مراجعه نمی کنند.

وی یادآور شد: در مجموع ۱۰ استان در کشور دارای آزمایشگاه غربالگیری ویژه بیماری های ویروسی از جمله هپاتیت و ایدز هستند که با بهره برداری از این آزمایشگاه بار مالی بیماران جامعه هدف در استان کاهش یافت.

انتقال خون خراسان شمالی نیاز خونی ۱۲ بیمارستان را برآورده می کند و پاسخگوی تمامی نیازهای خونی مراکز درمانی استان است.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمالشرق کشور واقع است که نیمی از آنها در مناطق روستایی ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha