دستورالعمل منابع قرض الحسنه ویژه به بانک‌ها ابلاغ شد

تهران- ایرنا- بانک مرکزی «دستورالعمل وجوه اداره شده (ریالی)» (قرض الحسنه ویژه) را با رویکرد همگرایی موضوعات مرتبط با وجوه اداره شده پس از تصویب در جلسه شورای پول و اعتبار به شبکه بانکی کشور ابلاغ کرد.

به گزارش ایرنا از بانک مرکزی، خدمات مربوط به «وجوه اداره شده» همواره بخش قابل توجهی از خدمات بانکی شبکه بانکی کشور را به خود اختصاص داده است. تاکنون ضوابط مربوط به وجوه اداره‌شده در قالب غیرقرض‌الحسنه، با عنوان «مقررات مربوط به وجوه اداره شده» مصوب ۱۳۵۵ و در قالب قرض‌الحسنه، تحت عنوان «شـرایط و ضـوابط افتتـاح حـساب قرض‌الحسنه ویژه» مصوب ۱۳۶۹ شـورای پـول و اعتبـار و اصلاحیه‌های بعدی آن، ملاک عمل بوده است.

بر این اساس و با عنایت به گذشت سالیان متمادی و تصویب برخی احکام قانونی و مقرراتی مربوط به این موضوع به روزرسانی ضوابط ناظر بر وجوه اداره شده ضروری بود. براین اساس با توجه به این‌که قرض‌الحسنه ویژه همان عملیات وجوه اداره شده بوده که بر مبنای عقد قرض‌الحسنه صورت می‌گیرد، ضوابط واحدی تحت عنوان «دستورالعمل وجوه اداره شده (ریالی)» با رویکرد همگرایی موضوعات مرتبط با وجوه اداره شده تدوین شد و در شورای پول و اعتبار مطرح و به تصویب رسید.

برای آگاهی از جزئیات بیشتر به آدرس الکترونیکی مراجعه کنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha