۲۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۰۲
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85171355
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تمام خدمات بیمارستان تامین اجتماعی دزفول رایگان است

دزفول - ایرنا - رییس بیمارستان تامین اجتماعی دزفول گفت: تمام خدمات ارایه شده به بیماران طرف قرارداد بیمه تامین اجتماعی در این مرکز درمانی رایگان است.

به گزارش ایرنا، امیرصادق ایران‌باستان روز یکشنبه در یکصد و هفتاد و نهمین نشست رسمی‌ شورای اسلامی شهر دزفول در صحن علنی این شورا با بیان اینکه بیش از نیمی از جمعیت شهرستان دزفول زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند گفت: بیمارستان تامین اجتماعی دزفول علاوه بر ساکنان این شهرستان در حال خدمت رسانی به بیمارانی از استان ایلام و شهرهای شمال خوزستان است.

وی خروج بیمارستان تامین اجتماعی از بن بست را مطالبه بخش بهداشت و درمان از مدیریت شهری دزفول دانست و اظهار کرد: با تسهیل و تکمیل مسیر جدید دسترسی شهروندان به این بیمارستان، امکان ارایه بهتر خدمات درمانی به مردم، فراهم می‌شود.

تخت‌های فعال بیمارستان تامین اجتماعی طی هشت ماه ۲ برابر شد

ایران‌باستان با بیان اینکه بیمارستان تامین اجتماعی دزفول در هشت ماه گذشته حرکت جهشی رو به جلویی داشته است افزود: تخت‌های فعال این بیمارستان از ۳۲ به ۶۱ تخت در هشت ماه گذشته افزایش یافته است ضمن اینکه‌بخش ها و درمانگاه‌های تخصصی این بیمارستان نیز در این مدت فعال شده است.

وی اظهار کرد: بیمارستان تامین اجتماعی دزفول از چهار اتاق عمل فعال برخوردار است که از نظر امکانات و تجهیزات جزو بهترین و پیشرفته‌ترین ها در خوزستان محوسب می شوند.

رییس بیمارستان تامین اجتماعی دزفول افزود:‌ بخش های فیزیوتراپی، آزمایشگاه، رادیولوژی و سونوگرافی در ماه‌های اخیر در این بیمارستان فعال شده و تهیه دستگاه سنگ شکن نیز با اولویت در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: درمانگاه‌های تخصصی شامل درمانگاه‌بخش قلب، کودکان، جراحی عمومی، بیهوشی، جراحی زنان و مامایی بیمارستان تامین اجتماعی دزفول فعال شده است ضمن اینکه درمانگاه تخصصی کلیه و مجاری ادراری نیز از مردادماه امسال شروع به کار می‌کند.

آمار ماهانه مراجعه کنندگان بیمارستان تامین اجتماعی دزفول به ۲۰ هزار نفر رسیده است

ایران باستان اعلام کرد: آمار ماهانه بیماران مراجعه کننده به بیمارستان تامین اجتماعی دزفول به بیش از ۲۰ هزار نفر در خردادماه امسال افزایش یافته است که روند مراجعه بیماران به این مرکز درمانی طی چند ماه گذشته همواره افزایشی بوده است.

وی افزود: افراد فاقد بیمه پایه نیز می‌توانند خدمات درمانی را با یک سوم هزینه بیمارستان‌های خصوصی از بیمارستان تامین اجتماعی دزفول دریافت کنند.

دلیل‌بخش های غیرفعال بیمارستان تامین اجتماعی کمبود نیروی انسانی است

رییس بیمارستان تامین اجتماعی دزفول با بیان اینکه همچنان برخی‌بخش های این بیمارستان از جمله آی سی یو و زایشگاه غیرفعال است تصریح کرد: دلیل غیرفعال بودن ان‌بخش ها مشکل ناشی از تامین نیروی انسانی و پرستار مورد نیاز است که در آزمون استخدامی آینده بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز این بیمارستان تامین می‌شود.

وی اظهار کرد: پیش از این در آزمون‌های استخدامی قبلی امتیاز بومی بودن به صورت درصدی در نظر گرفته شده بود که این موجب شد تا ۸۰ درصد از افراد جذب شده این بیمارستان از نیروهای غیربومی و خارج از استان باشند که پس از استخدام، درخواست انتقال به استان خود را داشتند که این موجب شد تا در آزمون استخدام پیش رو امتیاز بومی بودن از درصد به ضریب تغییر کرد تا نیروهای بومی شهرستان به استخدام این بیمارستان درآیند.

سیستم‌های سرمایشی بیمارستان تامین اجتماعی دزفول متناسب با هوای گرم این شهر نیست

ایران باستان با اشاره به از مدار خارج شدن سیستم سرمایشی بیمارستان تامین اجتماعی در روزهای گذشته افزود: سیستم سرمایشی مرکزی نصب شده این مرکز درمانی متناسب با هوای بسیار گرم دزفول نیست و این موجب می‌شود تا در فصل گرما در عمل این سیستم سرمایشی ناکارآمد شود.

وی ادامه داد: نماینده‌ و کارشناسان شرکت‌ فروشنده چیلرهای بیمارستان تامین اجتماعی دزفول بازدیدهایی از این سیستم سرمایشی داشته‌اند و هم اکنون ۲ چیلر از سه سیستم سرمایشی وارد مدار شده‌اند.

رییس بیمارستان تامین اجتماعی دزفول تصریح کرد: بستری در بخش های این بیمارستان که به دلیل از مدار خارج شدن سیستم سرمایشی متوقف شده بود از روز گذشته از سر گرفته شد.

وی با بیان اینکه سیستم سرمایش مرکزی نصب شده در این بیمارستان تازه تاسیس از نوع جذبی است که تنها جوابگوی فصل بهار در خوزستان است تاکید کرد: حل مشکل سرمایشی بیمارستان تامین اجتماعی نیاز به خرید و نصب سیستم‌های سرمایش مرکزی از نوع تراکمی است که پیگیری این موضوع در دستور کار است.

ایران باستان ادامه داد: خرید کولرهای گازی در کنار سیستم‌های سرمایشی مرکزی به منظور پایدارسازی سرمایش بیمارستان در دستور کار قرار گرفته است که پیگیری برای اخذ مجوز در این زمینه در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، بیمارستان ۹۶ تختخوابی تامین اجتماعی دزفول مرداد ماه ۱۴۰۰ به صورت ویدئو کنفرانس توسط حسن روحانی رییس جمهور وقت کشورمان به بهره‌برداری رسید ولی با گذشت ۲ سال از این افتتاح به دلیل برخی نواقص و نبود تجهیرات‌،‌بخش های مختلف این بیمارستان وارد مدار خدمت رسانی به مردم نشده بود.

این بیمارستان در پنج طبقه در زمینی به مساحت پنج هکتار و زیربنای ۱۷ هزار و ۷۰۰ مترمربع دارای‌بخش های درمان و بستری است که برای ساخت و تجهیز آن تاکنون ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات سازمان تامین اجتماعی هزینه شده است.

در تیرماه ۱۳۵۴ «قانون تأمین‌اجتماعی» تصویب و در پی آن «سازمان تأمین‌اجتماعی» تشکیل شد. پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در سال ۱۳۵۷، تلاش برای توزیع عادلانه ثروت‌های عمومی در کنار محترم شمردن اصل مالکیت فردی، در اصول متعدد قانون اساسی و به‌ویژه در اصل ۲۹ متجلی شده و برخورداری از "تامین‌اجتماعی" به‌عنوان یکی از حقوق بنیادین همه شهروندان فارغ از تفاوت‌های قومیتی، جنسیتی و نژادی و نیز به‌عنوان تکلیف حکومت در برابر مردم، به رسمیت شناخته شده است.

سازمان تأمین‌اجتماعی که به موجب قانون مصوب سال ۱۳۵۴ تاسیس شده، در حال حاضر به عنوان مهم‌ترین و محوری‌ترین سازمان فعال در حوزه بیمه اجتماعی و بازنشستگی کشو بیشترین تعداد بیمه‌شدگان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران را در کشور زیر پوشش حمایت‌های متنوع قرار داده است.

از ۲۰ تا ۲۶ تیرماه به نام هفته تامین اجتماعی در تقویم رسمی جمهوری اسلامی نامگذاری شده است.

هم اکنون بیش از ۵۳ میلیون نفر از جمعیت کشور زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha