۲۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۴
کد خبرنگار: 1003
کد خبر: 85171536
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۶۰ میلیارد ریال برای حمایت از مددجویان دهلرانی هزینه شد

ایلام - ایرنا - رئیس کمیته امداد دهلران گفت: طی سه ماهه ابتدایی سال جاری ۱۶۰ میلیارد ریال در حوزه های مختلف برای جامعه هدف این شهرستان هزینه شده است.

عبدالرضا باسره روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به خدمات این نهاد در حوزه عمران و ساختمان اشاره کرد و اظهار داشت: برای ۶۵ مورد لوله گشی گاز خانگی و یک مورد احداث مسکن مددجویان بالغ بر ۶ میلیارد و ۸۸۶ میلیون ریال هزینه شده است.

وی افزود: طی سه ماهه اول سال جاری ۱۴۹ فقره تسهیلات قرص الحسنه در راستای رفع نیازهای تحصیلی‌، درمانی ، ودیعه مسکن و تامین کالاهای ضروری با اعتبار ۲۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شد.

رئیس کمیته امداد دهلران توزیع ۷۸ مورد کالاهای ضروری (لوازم خانگی) شامل یخچال، ماشین لباسشویی ، بخاری ، آبگرمکن و کولر به ارزش ۶ میلیارد ریال ، تهیه ۲۵ مورد جهیزیه نوعروسان به ارزش پنج میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال، فرانشیز درمان با هزینه ۲۰ میلیون ریال و کمک هزینه بیماران صعب العلاج ۲۲۴ مورد با هزینه ۲۲۴ میلیون ریال را از دیگر خدمات امداد در سه ماهه اول امسال برشمرد و گفت: ۷۴۵ دانش آموز و ۱۲۱ دانشجو از خدمات شهریه و کمک هزینه تحصیلی کمیته امداد بهره مند هستند؛ ضمن اینکه کانون دایم ولایت در رشته های قرآنی ، فنی و حرفه ای، عقیدتی، مشاوره و روان شناسی، آموزش های خانواده و ... در طول سال فعالیت است.

باسره افزود: ۸۱ مورد پرداخت شهریه با هزینه یک میلیارد و ۳۰ میلیون ریال، ۲ مورد کمک هزینه تحصیلی با هزینه ۲۰ میلیون ریال و ۱۱ مورد پرداخت تسهیلات قرص الحسنه تحصیلی با اعتبار یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از دیگر خدمات امداد به جامعه هدف در سال جاری بوده است.

وی از فعالیت یک کانون دائم و سه کانون محلات مستقر در روستاهای شهرستان خبر داد و افزود: هزینه این کانون ها نیز بالغ بر ۷۳ میلیون ریال بوده است.

رئیس کمیته امداد دهلران با اشاره به شناسایی ۱۸۰ یتیم و ۱۵۵ محسنین (فرزندان با سرپرست زمینگیر و یا طلاق ) تحت حمایت حامیان در این شهرستان گفت: یک هزار و ۷۳۶ حامی از این افراد حمایت می کنند و میانگین درآمد ایتام ۱۲ میلیون ریال و درآمد محسنین نیز چهار میلیون ریال است.

وی با اشاره به اجرای طرح اطعام مهدوی همزمان با ماه مبارک رمضان اضافه کرد: ۲۸ میلیارد ریال در قالب غذای گرم و بسته های معیشتی با حمایت خیرین تامین و در اختیار خانواده ها قرار گرفت ؛ همچنین در طرح نذر و قربانی ویژه عید سعید قربان با حمایت خیرین مبلغ ۱۲ میلیارد ریال جمع آوری و در قالب گوشت گرم و بسته های معیشتی تحویل خانواده ها شد.

باسره از پرداخت یک میلیارد ریال صدقه توسط مردم دهلران در سه ماهه اول امسال خبر داد و گفت: این میزان صدقه در راستای درمان و تحصیل مددجویان هزینه شده است.

وی پرداخت ۶ مورد اشتغال خرد خانگی با تسهیلات یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال را از دیگر خدمات این مدت برشمرد و افزود: درآمدهای حوزه مشارکت های مردمی در سرفصل های مختلف تاکنون بالغ بر ۵۶ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha