دمای هوا در آذربایجان غربی تا چهار درجه کاهش می‌یابد

ارومیه - ایرنا - رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: طبق بررسی‌های انجام شده دمای هوا در استان در هفته جاری سه تا چهار درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

مهدی صابری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: باتوجه به عبور امواج کم دامنه بارشی از استان احتمال بارش‌های رگباری و رعد و برق و تگرگ در نقاط مستعد نیز وجود دارد که لازم است تدابیر لازم اتخاذ شود.

وی با اشاره به صدور هشدار هواشناسی در استان اظهار کرد: افزایش ابر از ساعت‌های بعد از ظهر و وزش باد و شرایط ناپایدار جوی در استان از روز گذشته گزارش شده‌است که توجه به هشدارهای هواشناسی را می‌طلبد.

صابری با اشاره به اینکه احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها وجود دارد، گفت: بارش‌ها در شمال و مرکز استان بیشتر محقق می‌شود و لازم است که کشاورزان و چوپانان و مردم محلی نکات ایمنی را در تردد به نقاط کوهستانی رعایت کنند.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی از کوهنوردان هم خواست تا اطلاع ثانوی از تردد در نقاط کوهستانی به علت احتمال وقوع رعد و برق بپرهیزند.

وی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۶.۵ میلمیتر بارش در شهرستان سلماس ثبت شده‌است ادامه داد: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی برای شهرهای شمالی و مرکز استان پیش بینی می‌شود.

صابری با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان چالدران با دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنک‌ترین شهرستان بود، افزود: شهرستان پلدشت گرم‌ترین شهر با دمای ۳۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بود و دمای ارومیه نیز بین ۱۸ و ۳۳ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی استانی کوهستانی با آب و هوا سرد است که سالانه ۴۵۰ میلیمتر بارش برای این منطقه به طور میانگین ثبت می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha