۳۷ کیلومتر فیبر نوری در مناطق روستایی خراسان‌شمالی اجرا شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی گفت: ۳۷ کیلومتر فیبر نوری در سه ماهه نخست امسال از محل خدمات اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO ) در مناطق روستایی استان اجرا شد.

سیدعلی مرتضوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با اجرای ۳۷ کیلومتر فیبر نوری، ۱۷ سایت و مرکز مخابراتی روستایی با پوشش جمعیتی ۱۶ هزار نفر در استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

به گفته وی؛ افزایش پهنای باند ارتباطی، ایجاد بستر خدمات رسانی تلفن ثابت، ارایه بهتر خدمات الکترونیک دولت و ایجاد اتوبان خدمات ارتباطی در روستاها از اهداف اجرای طرح فیبر نوری روستایی در استان است.

مرتضوی با اشاره به ابلاغ اجرای هزار و ۱۵۳ کیلومتر فیبر نوری در خراسان شمالی، گفت: پیش از این اجرای ۴۰۰ کیلومتر فیبر نوری در استان ابلاغ شده بود که با سفر مجری طرح USO به خراسان شمالی این میزان افزایش یافت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی افزود: با تکمیل شدن این پروژه شاهد توسعه زیرساخت ها، خدمات ارتباطی و مخابراتی مناطق مرزی و روستایی و ارتقای بیشتر شاخص های حوزه ICT استان خواهیم بود.

بهره مندی ۲۶۶ خانوار روستایی بجنورد از اینترنت پرسرعت

وی گفت: با احداث یک سایت روستایی در سالجاری، دسترسی به شبکه ارتباطات پایدار و پرسرعت برای ۲ روستای قشلاق و سیساب بجنورد با ۲۲۶ خانوار فراهم شد.

مرتضوی افزود: برای ایجاد این سایت روستایی ۴۳ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) هزینه شده است.

ضریب نفوذ اینترنت ثابت و سیار در خراسان شمالی ۱۳۸.۴۹ درصد است و یک میلیون و ۲۱۴ هزار مشترک اینترنت ثابت و سیار دارد.

خراسان شمالی حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha