۱۰ میلیارد ریال برای مرمت خانه کاظم بستک هرمزگان اختصاص یافت

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی هرمزگان گفت: ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بستک برای مرمت خانه کاظم اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان، محمد محسنی روز یکشنبه اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و فرمانداری شهرستان بستک برای تخصیص اعتبار مرمت خانه کاظم کمک بسیاری کرده اند.

وی ادامه داد: مرمت‌های اضطراری برای نگهداری این بنا در سال‌های گذشته انجام‌شده که امیدواریم با اختصاص این مبلغ بتوانیم این بنا را حفظ و احیا کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان اضافه کرد: خانه کاظم از بناهای تاریخی شهرستان بستک مربوط به اواخر دوره قاجار است که در سال ۱۳۸۵ به شماره ۱۵۴۰۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

شهرستان بستک به واسطه داشتن سابقه تاریخی و آثار بیاد ماندنی آن از دوران گذشته یکی از مناطق دیدنی و مورد توجه گردشگران و جهانگردان است.

این شهرستان در شمال غربی استان هرمزگان و یکی از راههای ورودی از استان فارس به ویژه از لار به بندرعباس بوده و همواره مسافران این مسیر از این راه که حالت میان بر دارد استفاده می کنند.

آثار کاروانسرای دوران هخامنشی تا صفوی و زندیه در مسیر راه های بستک - بندرلنگه - بندرعباس و لار بوده که دژها و قلاع مستحکم آن بر فراز کوهها تایید کننده این ادعاست.

از کاروانسرای بستک (عباسی)، مسجد جامع قدیم بستک، حمام خان، قنات های دهنگ، موزه مردم شناسی جناح، مجموعه کریکی، آب گرم فاریاب و آب گرم تودرویه می توان به عنوان نقاط و جاذبه های دیدنی و گردشگری این شهرستان یاد کرد.

از جمله صنابع دستی بستک می توان به گلابتون دوزی، خوس دوزی، حصیر بافی، عبا بافی، چادر شب و غیره اشاره کرد که توسط بانوان هنرمند این شهرستان بافته می شود.


اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha