امام جمعه موقت تهران: اصل حضور مردم در برنامه‌های فرهنگی دشمن‌شکن است

شهرری - ایرنا - امام جمعه موقت تهران گفت: اصل حضور مردم در برنامه‌های فرهنگی یک جهاد، دشمن‌شکن و دارای پیام است، اما بهره نبردن فرهنگی و دینی از آن‌ها به دلیل کوتاهی ما است که از این ظرفیت استفاده نکردیم و از هنر به خوبی بهره نمی‌گیریم.

به گزارش خبرنگارایرنا، حجت الاسلام کاظم صدیقی روز یکشنبه در نشست هم‌اندیشی سالانه مدیران و رؤسای ستادهای توسعه و بازسازی عتبات استان تهران که در تالار شیخ صندوق حرم عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، اظهار داشت: در دولت سیزدهم‌ که رئیس آن برای خدمت به مردم سر از پا نمی‌شناسد و تعطیلی ندارد، برنامه‌های فرهنگی‌ مناسبی اجرایی شده که این مراسم‌ها نشان می‌دهد عشق مردم به برنامه‌های مذهبی تا چه میزان است.

وی با تاکید بر نقش حرم ها، افزود: امام حسین (ع) کعبه را در ایام‌حج رها کرد و به کربلا رفت، سیدالشهدا با این حرکت همه مقدسات ادیان الهی را بیمه کرد و با این اقدام خدای متعال هم جایگاه ایشان را متفاوت از سایرین قرار داده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خون و جان دادن در راه مقدسات و بقای مساجد به عنوان کانون فکر و عمل توصیه خداوند است، خاطرنشان کرد: همه ارزش‌ها با خون امام حسین (ع) و یارانش بقا پیدا کرده است.

امام جمعه موقت تهران: اصل حضور مردم در برنامه‌های فرهنگی دشمن‌شکن است

صدیقی با بیان اینکه قرن‌ها عزاداری امام حسین (ع) به صورت مردمی برگزار می شود، ادامه داد: مراسم عزاداری محرم و صفر حفظ شده تا اینکه اکنون سر این سفره، شرق و غرب به زانو درآمده‌اند، معتقدیم باید همه با هر وضعیتی بیایند برای اینکه‌ موج ارادت به اهل بیت (ع) خاموش نشود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه صحن احداث‌ شده در توسعه حرم امام علی (ع) با نام حضرت زهرا (س) نامگذاری شد، اظهار داشت: حالا که کار نشدنی را انجام دادید و این صحن عظیم‌ را ساختید، برای توسعه حرم امام حسین (ع) دست به کار شوید تا در این کار بزرگ شریک باشید.

وی با بیان اینکه امروز ولی‌فقیه در زمان غیبت جای امام زمان (عج) نشسته و از نظر خوف از خدا و حرص به هدایت مردم، نزدیک‌ترین فرد به امام عصر (عج) است، گفت: خدا بهترینش را نصیب مردم ایران کرده است که البته ما کمتر به این دارایی و انقلاب توجه می کنیم.

صدیقی افزود: ما اکنون اقتداری داریم که قدرت چهارم دنیا در برخی مسائل به شمار می‌آییم، زیر یوغ افراد بی‌دین و ظالم بودیم، اما خدا خواست به این جایگاه برسیم، البته این خواستن به خواست مردم هم بود و امام خمینی (ره) نفسی داشت فقیهانه و حکیمانه به میدان آمد و هیچ قدرتی هم مانع رسالت امام (ره) نبود.

امام جمعه موقت تهران: اصل حضور مردم در برنامه‌های فرهنگی دشمن‌شکن است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حرکت مقتدرانه امام خمینی (ره)، جوانان را به خود مجذوب کرد، افزود: نسل جوان در یک حرکت پیش‌بینی نشده در صحنه حضور پیدا کرد و خدا منت گذاشت و نظام طاغوتی که کانون فسادها و وابستگی‌ها بود، به نظامی تبدیل شد که این همه ایثارگر در جوانی به میدان رفتند و تا پای جان ایستادند.

وی با اشاره به اینکه در ۴۴ سال با خطراتی مواجه بودیم که رفع آن با محاسبات علمی هم ممکن نبود، گفت: اگر سر سوزنی در وجود امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب غبار دنیاپرستی بود، این انقلاب با این همه دشمن دوام نمی‌آورد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha