مقررات مخل کسب و کار در خراسان جنوبی شناسایی می‌شود

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: برخی آیین نامه‌ها و مقررات داخلی دستگاه‌ها به عنوان موارد مخل و مزاحم کسب و کار توسط اداره‌ کل امور اقتصادی و دارایی استان شناسایی و از طریق وزارتخانه‌های مربوطه پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد اشرفی روز یکشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان جنوبی که در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند برگزار شد افزود: در شورای گفت‌ و گوی دولت و بخش خصوصی مباحث چالش برانگیز باید مورد پیگیری و بررسی قرار گیرد، برخی مشکلات پیش پای بخش خصوصی مربوط به قوانین بالادستی است که با انتقال از مرکز پیگیری خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: در سال جاری بنا داریم جلسات ما خروجی محور باشد و در این راستا باید دستور کارهای جلسات مساله محور و نتیجه بخش باشد.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: تمامی پیگیری‌های ما در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی باید گامی رو به جلو برای توسعه استان باشد.

وی افزود: در این جلسه برخی معدنکاران استان درخصوص آزادسازی پهنه‌های معدنی توسط دستگاه‌های متولی نقدهایی داشتند که مقرر شد با توجه به موافقت اکثریت اعضا با آزادسازی پهنه‌ها، دستگاه متولی که محدودیت‌های قانونی از جنس مغایرت آیین نامه‌ها با قوانین بالادستی دارند، آیین نامه‌های آنها در این شورا مطرح و تصمیم‌گیری شود که اصلاح این موارد گامی در ایجاد فرصت‌های جدید برای سرمایه‌گذاری در حوزه معادن استان خواهد بود.

اشرفی گفت: مقرر شد اداره کل صنعت، معدن و تجارت برخی از پهنه‌هایی که به مزایده رفته و به خاطر اشکالات فنی در سامانه، قابلیت مزایده مجدد را ندارد از سطح ملی پیگیری کند همچنین این موضوع در شورای ملی گفت و گوی دولت و بخش خصوصی طرح و بررسی شود و از سطوح ملی هم توسط استانداری پیگیری خواهد شد تا به نتیجه برسد.

وی بخش معدن را یکی از پیشران‌های توسعه اقتصادی خراسان جنوبی خواند و گفت: آن گونه که شایسته است این بخش در ایجاد ارزش افزوده خراسان جنوبی سهم چشمگیری ایجاد نکرده که با پیگیری مشکلات مختلف به دنبال تقویت بخش معدن در اقتصاد استان هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: با توجه به ظرفیت‌های غنی خراسان جنوبی، از این ظرفیت‌های تاکنون به صورت دقیق و هدفمند استفاده نشده است.

حجت‌الاسلام علی نسائی ذهان با اشاره به اینکه سیاست دولت، حمایت و تقویت بخش خصوصی است بیان کرد: باید مدیران استان قوانین را به نفع بخش خصوصی تفسیر کنند و موانع پیش پای سرمایه گذاران را بردارند تا شاهد توسعه استان باشیم.

وی گفت: ما در دستگاه نظارتی از مدیران ریسک پذیر حمایت می‌کنیم و باید با همت همه مسئولان، مشکلات سرمایه گذاران را پیگیری و حل کنیم.

دادستان بیرجند گفت: خراسان جنوبی استای مرزی، خشکسال و کویری است لذا مردم استان در تامین امنیت پایدار نقش آفرین هستند که باید مشکل اقتصاد و اشتغال مردم را با استفاده از ظرفیت‌های نهفته در استان و با ورود جدی بخش خصوصی حل کنیم.

وی بیان کرد: یکسری مشکلات بخش خصوصی هم به اسناد و قوانین بالادستی بر می‌گردد که باید مسئولان متولی پیگیری کنند.

"علیرضا خامه‌زر" رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند هم گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی در جلسه شورای گفت‌ و گوی دولت و بخش خصوصی شخصا حضور پیدا کنند تا درخصوص مسایل و مشکلات استان با اختیار کامل تصمیم‌گیری شود.

همچنین در این جلسه انتخابات اعضای جدید بخش خصوصی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha