۲۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۳
کد خبرنگار: 905
کد خبر: 85171677
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار هواشناسی خوزستان نسبت به تداوم توده هوای گرم و گرمازدگی

اهواز - ایرنا - اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به تداوم توده هوای گرم و افزایش دما از روز دوشنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش یکشنبه ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان در این اطلاعیه آمده است: وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر از روز دوشنبه تا سه شنبه در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی و بخش‌هایی از شمال استان پیش‌بینی می‌شود و اثر مخاطره شامل گرمازدگی، افزایش مصرف حامل‌های انرژی، احتمال آتش سوزی در مراتع و مزارع و احتمال خسارت ناشی از تنش دمایی در کشاورزی و دامداری است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: طی امروز و فردا وقوع دماهای ۴۹ درجه و بیشتر در برخی از مناطق جنوبی،غربی، مرکزی و شمالی مورد انتظار است و از اواخر وقت روز سه شنبه و چهارشنبه روند کاهش یک تا ۲ درجه ای دما در سطح استان پیش بینی می شود؛ از فردا تا اواخر هفته وزش باد در مناطق جنوب، غربی و مرکزی در برخی ساعات متوسط خواهد بود.
محمد سبزه زاری افزود: در شبانه روز گذشته آبادان با ۴۹.۸ و ایذه با ۲۱.۹ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۴۹.۶ و حداقل ۲۸.۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بر اساس این گزارش موج گرما و وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر در دو هفته اخیر در خوزستان اتفاق افتاده و همچنان ادامه دارد به گونه ای که اداره کل هواشناسی خوزستان با صدور چند اطلاعیه نسبت به اهمیت این موضوع هشدار سطح زرد و نارنجی صادر کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha