۲۵ تیر ۱۴۰۲، ۲۱:۳۸
کد خبر: 85171792
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده تبریز: جابجایی و انتخاب معاونان جزو اختیارات وزیر است

تهران- ایرنا- نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی جابجایی معاونان را جزو اختیارات و وظایف وزیر کشور دانست و توصیه کرد که این مسأله به خود دولت واگذار شود تا باعث ایجاد چالش میان قوای مجریه و مقننه نشود.

حجت‎‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نحوه برخورد نمایندگان مجلس با بخشنامه وزارت کشور در مورد انتخابات گفت: با توجه به اینکه وزیر کشور این بخشنامه را اصلاح کرد، نگرانی نمایندگان برطرف شد و دلیلی ندارد این موضوع به بهانه های مختلف باز مطرح شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برای حفظ تعامل مثبت نباید این رویه را بیش از این کش پیدا کند. پیگیری برخی از نمایندگان، این مسأله در آستانه انتخابات مجلس، حاشیه‌ساز خواهد شد.

میرتاج‌الدینی باید به همین حد که وزیر این بخشنامه را با نظر دولت و رئیس جهور اصلاح کرد، اکتفا کرد، اظهار داشت: نمایندگان باید طوری عمل کنند که به چالشی بین دولت و مجلس منجر نشود.

نماینده مجلس با اشاره به تاکید رهبر انقلاب مبنی بر عدم دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها، افزود: جابجایی و انتخاب معاونان جزو اختیارات وزیر است.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان باید این موضوع را به خود دولت واگذار کنند که باعث ایجاد چالش بین دولت و مجلس نشود.

به گزارش ایرنا، محمدباقر قالیباف رییس مجلس پنجشنبه هفته گذشته- ۲۲تیر- در قم اعلام کرد که قطعاً دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها خلاف قانون است.

با این وجود وی سه روز بعد در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس رفتاری متناقض با سخنان خود داشت و در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان درباره برکنار معاون سیاسی وزیر کشور گفت که به وزیر کشور اعلام کرده مهلت زمانی برای برکناری معاون سیاسی به اتمام رسیده است؛ اگر این قول وزیر کشور انجام نشد، من بر اساس آیین نامه داخلی مجلس پیگیری خواهم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha