طلای منجزی پایان بخش جام پولیاک مجارستان/ تیم منتخب کشتی فرنگی ایران سوم شد

تهران- ایرنا- مسابقات رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی در مجارستان با کسب مدال طلای امیر قاسمی‌منجزی فرنگی‌کار وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشورمان به پایان رسید.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام امره پولیاک و رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی، روزهای 24 و 25 تیرماه در شهر بوداپست مجارستان برگزار شد و در پایان تیم ایران به 2 مدال طلا، 1 مدال نقره و 2 مدال برنز دست یافت.

تیم منتخب کشتی فرنگی ایران در این مسابقات توسط سیددانیال سهرابی در وزن 72 کیلوگرم، امیر قاسمی منجزی در وزن 130 کیلوگرم به مدال طلا، امید آرامی در وزن 60 کیلوگرم به مدال نقره، محمد ناقوسی در وزن 77 کیلوگرم و علی اکبر یوسفی در وزن 130 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

تیم ایران که با ۷ کشتی‌گیر در ۶ وزن در این مسابقات شرکت کرده بود، در رده‌بندی تیمی با ۹۸ امتیاز سوم شد. تیم‌های جمهوری آذربایجان با ۱۴۰ و مجارستان با ۱۱۳ امتیاز اول و دوم شدند.

نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۵۵ کیلوگرم که با حضور ۷ کشتی‌گیر و به صورت دوره‌ای برگزار شد، مهدی احدی در دور اول با نتیجه ۱ بر ۱ یرسین آبیر از قزاقستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۷ بر صفر مغلوب امانگلی بکبولاتوف دارنده مدال نقره آسیا از قزاقستان شد. احدی در دور سوم با نتیجه ۴ بر ۱ مغلوب برادلی کونتز از آمریکا شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۶۰ کیلوگرم امید آرامی در دور نخست با نتیجه ۳ بر ۱ نیهات ممدلی دارنده مدال برنز اروپا از جمهوری آذربایجان را از پیش رو برداشت. وی در دور دوم با نتیجه ۹ بر ۱ آیبک سابیربیکوف از قزاقستان را مغلوب کرد. آرامی در دور سوم اریک توربا دارنده مدال نقره اروپا از مجارستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۷ بر ۲ مقابل ویرجیل بیچا از سوئیس به برتری دست یافت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی با نتیجه ۸ بر ۱ مغلوب کرم کمال از ترکیه شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۷۲ کیلوگرم سیددانیال سهرابی در دور اول با نتیجه ۶ بر صفر اوتار ابولادزه از گرجستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۳ بر ۱ روبرت فریتش از مجارستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. سهرابی در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۶ مقابل لونت لوای از مجارستان پیروز شد و به فینال راه یافت. در دیدار پایانی این وزن یولوی غنی‌زاده از جمهوری آذربایجان به خاطر مصدومیت روی تشک حاضر نشد تا مدال طلا به نماینده ایران برسد.

در وزن ۷۷ کیلوگرم محمد ناقوسی در دور نخست با نتیجه ۵ بر ۳ مغلوب کمال بی از آمریکا شد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این گروه مقابل اولدریش وارگا از چک با نتیجه ۳ بر ۱ پیروز شد و در دور بعد با نتیجه ۸ بر صفر مقابل ساچینو داویتا از گرجستان به برتری رسید و به دیدار رده‌بندی راه یافت. ناقوسی در این دیدار زولتان لوای از مجارستان را با نتیجه یک بر یک شکست داد و نشان برنز این دوره از رقابت‌ها را از آن خود کرد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم وحید دادخواه با نتیجه ۵ بر ۳ مارکوس رانگینگر از اتریش را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب جوزف راو از آمریکا شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در دور بعد، از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم نیز امیر قاسمی‌منجزی و علی‌اکبر یوسفی نماینده ایران بودند که تا مرحله نیمه نهایی صعود کردند. در این مرحله منجزی با غلبه بر یوسفی به فینال رقابت‌ها رسید. علی‌اکبر یوسفی در دیدار رده‌بندی با نتیجه سه بر صفر بر داریوز ویتک از مجارستان غلبه کرد و بر سکوی سوم مشترک ایستاد.

در دیدار نهایی وزن ۱۳۰ کیلوگرم نیز امیر قاسمی منجزی با نتیجه سه بر یک بکا کاندلاکی از آذربایجان را شکست داد و بر سکوی نخست تکیه زد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha