۲۵ تیر ۱۴۰۲، ۲۲:۰۶
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85171904
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای طرح یکپارچه سازی ۱۰۰ هکتاری اراضی کشاورزی در لرستان

خرم آباد - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: طرح یکپارچه سازی ۱۰۰ هکتاری اراضی زراعی برای شهرستان های ۱۱ گانه استان آغاز شده است و با جدیت دنبال می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید عماد شاهرخی روز یکشنبه در جلسه تعیین اولویت های آبیاری تحت فشار با اشاره به ظرفیت استان و استقبال مردم در اجرای سامانه های نوین آبیاری اظهار داشت: استفاده از توان بخش خصوصی در اجرای این نوع پروژه ها با نظارت جهادکشاورزی در دستور کار مدیریت آب و خاک قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه بیشتر اراضی لرستان خرده مالکی بوده و توسعه فناوری در این اراضی بسیار دشوار بوده بنابراین یکی از رویکردهای سازمان جهاد کشاورزی استان توسعه سامانه‌ها آبیاری نوین در اراضی یکپارچه است.

وی با اشاره به کسب رتبه نخست امور اراضی لرستان در طرح یکپارچه سازی اراضی کشاورزی طی سال گذشته ادامه داد: طرح هر مرکز یک یکپارچه سازی نیز با تشکیل کارگروه مرتبط و با اولویت محرومیت زدایی، تامین آب پایدار و کمک به معیشت کشاورزان هم استانی اجرا خواهد شد و تا حصول نتیجه ادامه دارد.

رحیم الوندفر مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز با اشاره به تاثیر سامانه های آبیاری در افزایش راندمان و ارتقا بهره وری گفت: از ابتدای اجرای طرح تاکنون ۵۷۸۴۱هکتار از اراضی استان به این سامانه ها مجهز شده است.

بیش از ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در لرستان وجود دارد که از این میزان تنها حدود ۲۵ درصد آبی است، همچنین ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفری استان بهره بردار بخش کشاورزی هستند که فعالیت حدود ۹۰ درصد خرده مالکی و معیشتی می باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha