ادعای قانونگذار آمریکایی: بحران مهاجرتی آمریکای لاتین به نفوذ چین مربوط می‌شود
آگوست فلوگر عضو ارشد کمیته امنیت میهن مجلس نمایندگان آمریکا

تهران- ایرنا- یک قانونگذار ارشد جمهوریخواه در مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به گسترش حضور چین در آمریکای لاتین، گفت که بحران مهاجرتی این منطقه به نفوذ پکن مربوط می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، آگوست فلوگر عضو ارشد کمیته امنیت میهن مجلس نمایندگان آمریکا پس از بازگشت از یک سفر دوره‌ای منطقه آمریکای لاتین، در مورد نفوذ فزاینده حزب کمونیست چین در این منطقه هشدار داد.

این نماینده جمهوریخواه در راس یک هیات از کنگره آمریکا به برزیل، کلمبیا و پاناما سفر کرده بود. قانونگذاران ایالات متحده با مقام‌های دولتی و نمایندگان بخش خصوصی در این کشورها گفتگو کردند. آنها همچنین از منطقه «گسست دارین» نیز بازدید کردند؛ منطقه‌ای که توجه بسیاری را به خاطر سیل مهاجران از آنجا، به خود جلب کرده است.

اما فلوگر نسبت به مساله دیگری ابراز نگرانی کرد و به شبکه فاکس نیوز گفت که حزب کمونیست چین در این منطقه و روابط تجاری آن حضور دارد، آنها با ارتباطات و با آرزوی ساخت بنادر در آنجا حاضر هستند.

وی اضافه کرد: بنابراین ما باید در این زمینه کار کنیم زیرا این فقط به مسائلی که در مرز خود می‌بینیم مربوط نمی شود. امنیت داخلی ایالات متحده به تعامل ما بستگی دارد و صادقانه بگویم، من فکر می‌کنم که ما این منطقه را نادیده گرفته‌ایم.

این درحالی است که ماه گذشته رسانه‌های آمریکایی مدعی شدند چین به دنبال ساخت یک ایستگاه شنود در کوبا است و دولت آمریکا اعلام کرد که این مساله مربوط به چند سال پیش است.

در همین حال قانونگذاران دیگر بر روی مساله نفوذ چین در آمریکای لاتین تاکید کردند. بیل هاگرتی سناتور جمهوریخواه در مورد تهدید نفوذ پکن هشدار داد و گفت که به علت کاستی‌هایی در رهبری آمریکا، یک خلا در آمریکای لاتین به وجود آمده است.

فلوگر خاطرنشان کرد که پاناما در سال‌های اخیر جنبه‌هایی از ابتکار کمربند و جاده چین را امضا کرده و در حال تجارت با این غول آسیایی است.

وی با اشاره به اینکه آمریکای جنوبی یک منطقه کلیدی است، افزود: کانال پاناما یک نقطه بسیار راهبردی است و چینی‌ها کنترل هر دو طرف اقیانوس آرام و اقیانوس اطلس برای ساخت بنادر و پروژه‌های خود را خواستارند که به آنها قدرت بیشتری برای کنترل کانال پاناما بدهد. بنابراین وقتی در مورد کشتیرانی صحبت می کنید، اگر خط کشتیرانی را که از آنجا می گذرد کنترل کنید، واقعاً می توانید بر منطقه تاثیر بگذارید.

فلوگر ادعا کرد که بحران جاری مهاجران و مواد مخدر در قاره آمریکا و ایالات متحده به نفوذ چین در منطقه مربوط می‌شود.

این نماینده جمهوریخواه آمریکا ادامه داد نشانه‌هایی از افزایش مسیرهای مشخصی وجود دارد که توسط سازمان‌های قاچاق برای پرواز از چین به آمریکای جنوبی و حرکت به سمت شمال ایجاد شده است.

عضو کمیته امنیت میهن مجلس نمایندگان آمریکا همچنین مدعی شد: ما شاهد دستگیری اهداف چینی در چند سال گذشته در منطقه بودیم، و این امر به شدت افزایش یافته است. بنابراین اگر آنها در این کشورها نفوذ کنند، فعالیت های بدخواهانه در بسیاری از زمینه‌های دیگر همچنان افزایش خواهد یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha