استاندار کرمانشاه: ماه محرم بهترین فرصت برای تبلیغ ارزش‌های اسلامی است

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ماه محرم بهترین فرصت برای تبلیغ ارزش‌های اسلامی است گفت: امام حسین (ع) احیاگر امر به معروف و نهی از منکر هستند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «محمدطیب صحرایی» در نشست برنامه‌ریزی فرهنگی ماه محرم که با حضور جمعی از مدیران و فعالان فرهنگی استان در سرسرای شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) برای احیا امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و ماه محرم بهترین فرصت برای احیای این فریضه الهی است.

وی با اشاره به اینکه اقناع و بصیرت افزایی نوجوانان و جوانان در این ماه باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد، افزود: این استان دارای ۳۷۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است و تمام دستگاه‌های فرهنگی باید آموزش و پرورش را در امر تربیت همراهی کنند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اقدامات فرهنگی باید به صورت ویژه در این ایام پیگیری و انجام شود، گفت: لازم است برپایی غرفه‌های جهاد تبیین در ایام ماه محرم در نقاط مختلف شهر کرمانشاه در دستور کار قرار گرفته و پاسخگوی شبهات مردم و بویژه نوجوانان و جوانان باشد.

وی اضافه کرد: برای انجام این کار لازم است از افراد خوش فکر و با اندیشه و آگاه به اطلاعات استفاده شود تا نیاز مراجعه‌کنندگان را پاسخگو باشند و با توجه به گستردگی شهر کرمانشاه نباید این غرفه ها محدود به نقاط خاصی شود.

صحرایی با بیان اینکه مردم استان کرمانشاه از دیرباز به عاشق و دلداده امام حسین (ع) بوده‌ اند، گفت: باتوجه به فرا رسیدن ماه محرم و آمادگی افکار مردم در این ماه بیش از هر زمان دیگری فرصت برای تبلیغ احکام دین فراهم است.

وی عنوان کرد: در مسیر برپایی غرفه‌های جهاد تبیین سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه برادران و خواهران، بسیج دانشجویی و اساتید، گروه‌های مردمی و جهادی، سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه و اوقات و امور خیریه مشارکت خواهند داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha