۲۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۲
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85172229
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت صنعا: ائتلاف متجاوز مسبب اوضاع بد اقتصادی یمن است

تهران-ایرنا- کمسیون اقتصادی وابسته به شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که مسبب اوضاع بد اقتصادی این کشور برعهده ائتلاف متجاوز ‌و دولت مستعفی است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از اسپوتنیک، کمیسیون اقتصادی شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که نابسامانی اوضاع اقتصادی و معیشتی در مناطق اشغالی این کشور بر عهده ائتلاف متجاوز و دولت مستعفی یمن است.

این کمیسیون اعلام کرد که اوضاع بد اقتصادی در نتیجه تجاوزها و اقدامات کشورهای متجاوز و مزدوران آن ها طی هشت سال گذشته و فسادی است که آن ها مرتکب شدند.

کمیسیون یاد شده افزود: کاهش قیمت ارز داخلی بی دلیل و ناگهانی اتفاق نیفتاد، بلکه در نتیجه اقدامات عامدانه، انتقال وظایف بانک مرکزی، قطع حقوق و پرداخت درآمد منابع یمنی به حساب کشورهای متجاوز رخ داد.

این کمیسیون اضافه کرد که کشورهای متجاوز و دولت مستعفی تمام راه حل ها برای استفاده از درآمدهای منابع یمنی در راستای کاهش مشکلات یمنی ها را نپذیرفتند.

کمیسیون اقتصادی شورای عالی سیاسی وابسته به جنبش انصارالله یمن افزود که تمام مشکلات ملت یمن از زمان آغاز تجاوز و محاصره و جنگ اقتصادی بر عهده ائتلاف متجاوز و دولت مستعفی است.

اخیرا سخنگوی جنبش انصارالله یمن نسبت به تبعات اقتصادی ادامه محاصره این کشور از سوی ائتلاف آمریکایی هشدار داد.

«محمد عبدالسلام» گفت که از زمان پایان رایزنی‌های کویت، نسبت به اقداماتی که بر جنبه اقتصادی مردم یمن تاثیر می‌گذارد، هشدار دادیم.

وی افزود: نیروهای متجاوز باید تمام اقداماتی که مردم یمن را هدف قرار می‌دهد و بر نیازهای حیاتی زندگی آنها تاثیر می‌گذارد، متوقف کنند.

رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن اضافه کرد، برای کاهش آلام مردم یمن باید ابزار اقتصادی برای دستیابی به مقاصد نظامی و سیاسی کنار گذاشته شود و درآمدهای نفت و گاز برای رسیدگی به مشکلات اقتصادی مردم و در درجه اول پرداخت حقوق اختصاص یابد.

عبدالسلام همچنین گفت: فروپاشی اقتصادی در سرزمین‌ اشغال شده یمن به دلیل فساد گسترده، اتلاف درآمدها و نتیجه طبیعی محاصره، تجاوز و اقدامات اقتصادی است که کشورهای متجاوز و مزدوران آنها مسبب آن هستند.

پیشتر «هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن با بیان اینکه طرفین در این کشور باید فوراً تحریکات نظامی را متوقف کنند، برای آتش بس پایدار در سراسر کشور آماده شوند و با آن موافقت کنند، گفته بود: طرفین باید فورا تنش اقتصادی را کاهش دهند و به اولویت‌های اقتصادی کوتاه مدت و بلندمدت بپردازند.

یمن بیش از هشت سال است که شاهد جنگ مستمر بین نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی یمن و نیروهای ائتلاف است که تبعات آن در ابعاد مختلف منعکس شده و بنا به گزارش سازمان ملل، به بدترین بحران انسانی در جهان تبدیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha