دارندگان کارت بازرگانی تعلیقی خراسان رضوی برای رفع تعهدات ارزی خود مهلت گرفتند

مشهد- ایرنا- مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: فعالان اقتصادی که به دلیل عدم ایفای تعهدات ارزی سال ۱۴۰۱ خود، کارت بازرگانی شان تعلیق شده است به مدت ۲ ماه (تا پایان شهریور ماه امسال) فرصت دارند تا نسبت به رفع تعهد و تعلیق کارت بازرگانی خود اقدام کنند.

امیررضا رجبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات در مصوبه جدید خود امکان رفع محدودیتهای کارت بازرگانی فعالان اقتصادی را در قالب دادن مهلت به آنان برای ایفای تعهدات ارزی باقیمانده از سال ۱۴۰۱ فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: در این راستا دارندگان کارت بازرگانی که تعهدات ارزی و بازگشت ارز حاصل از صادرات آنان در سال ۱۴۰۱ کمتر از ۶۰ درصد است و کارت بازرگانی آنان به همین دلیل غیرفعال شده است می توانند از روش واردات در مقابل صادرات به منظور رفع تعهد ارزی سال گذشته استفاده کنند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: متقاضیان که بیش از یک سال صادرات کالا داشته اند با ارائه تعهدات محضری مبنی بر عدم صادرات تا ایفای کامل تعهدات ارزی حاصل از صادرات سال ۱۴۰۱، تا ۲ ماه مشمول رفع تعلیق از کارت بازرگانی خود خواهند شد.

رجبی افزود: مشمولین مصوبه مزبور تا پایان شهریور ماه امسال می توانند از این فرصت برای ایفای تعهدات ارزی سال ۱۴۰۱ خود استفاده کنند و بدیهی است در صورت وقوع صادرات در این بازه زمانی مراتب به کمیته پایش سوء رفتارهای تجاری منعکس خواهد شد.

وی تعداد دارندگان کارت بازرگانی در خراسان رضوی را ۲ هزار و ۵۰۰ نفر ذکر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha