بیمه شدگان صندوق روستایی خراسان‌شمالی ۱۰ درصد افزایش یافت

بجنورد- ایرنا- مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی گفت: یکهزار و ۱۶۵ نفر در سه نخست امسال به عضویت این صندوق در استان درآمدند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۰ درصدی را نشان می دهد.

محمدرضا غلامزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: میانگین سنی افراد جذب شده در این بیمه ۳۵.۵ سال است که ۳۸ درصد از آن را بانوان تشکیل می دهند.

وی افزود: رغبت بانوان نسبت به عضویت در صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر نشانگر افزایش دانش بیمه‌ای این قشر است.

غلامزاده ادامه داد: در این بازه زمانی، هشت هزار و ۸۰۰ نفر از بیمه شدگان سال های گذشته استان نیز نسبت به تمدید بیمه خود اقدام کردند.

صدور ۱۹۲ حکم مستمری بیمه شدگان

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی گفت: ۱۹۲ حکم مستمری در سه ماهه نخست امسال برای بیمه شدگان استان صادر شد.

به گفته وی؛ اینک حدود چهار هزار و ۵۰۰ خانوار خراسان شمالی به صورت ماهیانه از این صندوق حقوق و مستمری دریافت می کنند.

غلامزاده یادآور شد: دولت در صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر در نقش کارفرما حدود ۷۰ درصد حق بیمه بیمه شدگان پرداخت می کند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی اضافه کرد: بیمه شدگان با پرداخت حداقل ۱۵ سال حق بیمه سالانه و به شرط داشتن حداقل ۶۵ سال سن از مستمری پیری برخوردار می شوند.

بیش از ۷۵ هزار نفر از مشمولان بیمه اجتماعی در خراسان شمالی زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند و ۳۷ تا ۴۲ درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی فعالیت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha