۲۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۰
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85172353
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قاچاق سوخت در بیرجند ۲۸۶ میلیون تومان جریمه به دنبال داشت

بیرجند - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: متهم قاچاق سوخت در بیرجند پس از احراز تخلف به پرداخت ۲۸۶ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی، علی محدثی‌نژاد روز دوشنبه در تشریح این پرونده افزود: ماموران یگان امداد مستقر در پلیس راه بیرجند حین کنترل خودروهای عبوری از یک دستگاه اتوبوس مقدار ۲ هزار و ۹۴۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوییل کشف و گزارش آن را برای تشکیل پرونده به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی گفت: با توجه به اینکه طبق مقررات حاکم، خرید و فروش، حمل و نگهداری کالای یارانه‌ای تخلف است، شعبه پس از احضار متهم و رسیدگی‌های قانونی و احراز وقوع تخلف براساس مدارک و مستندات موجود در پرونده، آنها را به استناد بند پ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز علاوه بر ضبط سوخت‌های مکشوفه به پرداخت مبلغ ۲۸۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی تصریح کرد: به موجب مقررات قانونی، هر شخصی که مرتکب تخلف حمل یا نگهداری کالاهای قاچاق و یارانه‌ای شود علاوه بر ضبط کالا معادل ۲ تا چهار برابر ارزش کالا جریمه نقدی می‌شود.

وی پیش از این گفته بود: ۲ هزار و ۲۱۰ پرونده قاچاق سوخت در سه ماه نخست امسال برای رسیدگی به شعب تعزیرات حکومتی استان وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش داشته است.

سوخت بیشترین فراوانی قاچاق کالا در خراسان جنوبی را به خود اختصاص داده و به گفته مسئولان، این استان محل گذر خودروهای حامل سوخت قاچاق به سمت شرق کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha