تاکید وزیر کشور بر رفع معضل بیکاری شهرستان مارگون

یاسوج - ایرنا - وزیر کشور که در جریان دومین سفر استانی رئیس جمهور و اعضای هیات دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور در مناطق کم برخوردار مارگون، بر تلاش همه جانبه برای رفع معضل بیکاری در این شهرستان نوپا تاکید کرد.

به گزارش ایرنا ، احمد وحیدی ظهر دوشنبه در بازدید از زیرساخت های اقتصادی و واحدهای تولیدی و اشتغالزایی شهرستان مارگون، از بیکاری به عنوان مهم‌ترین مشکل این منطقه یاد کرد و افزود: با ایجاد واحدهای اشتغالزایی در صدد رفع این معضل هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت های شهرستان مارگون اعم از زنبورداری، ابزی پروری و کشاورزی تصریح کرد: ایجاد فضای اجتماعی لازم برای توسعه سرمایه گذاری در این منطقه ضرورت دارد که باید با ایجاد زیرساخت های لازم در این جهت کوشید.

شهرستان مارگون در منطقه کوهستانی واقع شده که دمای آن در زمستان تا ۱۰درجه سانتیگراد زیرصفر کاهش می یابد گازرسانی به این مناطق ضرورتی اجتناب ناپذیر برای رفاه اهالی مناطق دوردست است.

مارگون با جمعیتی حدود ۲۱ هزار نفر در فاصله ای ۶۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد قرار دارد که حدود ۱۷ هزار نفر از جمعیت این شهرستان جدید روستایی و بالای سه هزار و ۵۰۰ نفر نیز جمعیت شهری دارد.

رییس جمهور و اعضای هیئت دولت در دومین سفر استانی به کهگیلویه و بویراحمد صبح روز دوشنبه وارد یاسوج شدند.

همزمان با دومین سفر۲ روزه (۲۶ و ۲۷ تیر) رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد پروژه‌های مهمی در حوزه اقتصادی، عمرانی صنعتی، تولیدی و سرمایه‌گذاری پیش بینی شده که تحول عظیمی در عمران و آبادانی و بهبود معیشت مردم ایجاد می کند.
طرح های مهم عمرانی از جمله سد چم شیر،کارخانه پتروشیمی گچساران، احیای کارخانه قند یاسوج و جاده پاتاوه به دهدشت و بیمارستان بهمئی با حضور رئیس جمهور و هیات همراه بهره برداری می شود.

در سفر نخست رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد در مهر ۱۴۰۰، تعداد ۲۱۷ طرح زیربنایی، زیرساختی و توسعه‌محور در بخش‌های مختلف اعم از گردشگری، راه، آب، نفت و گاز، پتروشیمی، گیاهان دارویی، صنعت و کشاورزی برای عبور از محرومیت‌ها و شتاب‌بخشی به روند توسعه‌ای این استان به تصویب رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha