استان بوشهر رتبه نخست پرداخت تسهیلات ویژه نوسازی و بهسازی کشور را کسب کرد

بوشهر - ایرنا - معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: این استان برای دومین سال متوالی در جذب تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی رتبه نخست کشور را کسب کرد.

مهدی فخرایی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی پروژه‌های اجرایی از محل طرح نوسازی و بهسازی مسکن روستایی استان بوشهر اظهار کرد: از محل اعتبارات سال ۱۴۰۱ طرح نوسازی و بهسازی مسکن روستایی به سه هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی روستایی تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: از ۷۴هزار و ۱۱ واحد روستایی استان بوشهر در زمان حاضر ۴۶ هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: میانگین مقاوم سازی مسکن روستایی در این استان ۶۱ درصد است که این رقم ۱۰ درصد از میانگین کشوری بیشتر است.

فخرایی ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد تنها ۳۹ درصد از واحدهای روستایی استان بوشهر هنوز زیر پوشش طرح مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن روستایی قرار نگرفته‌اند که تلاش می‌شود تا سال ۱۴۱۰ این رقم به ۱۰۰ درصد برسد.

وی یادآور شد: امروز با اجرای طرح نوسازی و بهسازی مسکن روستایی؛ خانه‌های روستایی با استفاده از تسهیلات مقاوم سازی و رعایت ضوابط فنی و مهندسی و استفاده از توان ناظران فنی مجموعه بنیاد مسکن از نعمت داشتن واحدهای مسکونی مقاوم برخوردار هستند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز و بدون استفاده از نظارت فنی بنیاد مسکن در روستاها از جمله مشکلاتی است که جلوگیری از استمرار این رویه نیازمند همکاری بیشتر دهیاران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha