۲۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۵
کد خبر: 85172417
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زمین مورد نیاز ۶۶۲ واحد مسکونی در استان اردبیل تامین شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از واگذاری زمین جهت احداث ۶۶۲ واحدی یک تا چهار طبقه در هفت شهر در قالب گروه ساخت طرح نهضت ملی مسکن این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا ، محبوب حیدری روز دوشنبه در جلسه بررسی وضعیت طرح‌های واگذار شده در قالب گروه ساخت طرح نهضت ملی مسکن استان اردبیل اظهارکرد : زمین مورد نیاز برای احداث واحدهای یک تا چهار طبقه در هفت شهر زیر۵۰۰ هزار نفر جمعیت تامین شده و مقرر است ساخت این واحدها در قالب تک واحدی ویلایی ، ۲ واحدی و چهار واحدی در شهرهای گرمی، نمین، گیوی، کلور، جعفر آباد، اصلاندوز و هشتجین شروع شود.

وی ادامه داد: تعداد متقاضیان حائز شرایط ثبت‌نام کننده در قالب گروه ساخت طرح نهضت ملی مسکن استان اردبیل ۲ هزار و ۹۹ نفر می‌باشد که از این تعداد یک هزار و ۶۲۶ نفر تایید نهایی شده است.

حیدری ادامه داد: با تحویل زمین به متقاضیان عملیات اجرایی احداث ۱۱۸ واحد مسکونی در قالب گروه ساخت در قالب تک واحدی ویلایی ، ۲ واحدی و چهار واحدی در شهرهای گرمی ، نمین ، گیوی و جعفرآباد شروع شده است.

وی افزود : جهت احداث ۳۵۶ واحد مسکونی ۲ واحدی و چهار واحدی در قالب گروه ساخت هم در شهرهای گرمی، کلور، اصلاندوز و هشتجین زمین به متقاضیان تحویل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: زمین مورد نیاز برای احداث واحدهای مسکونی در قالب تک واحدی ویلایی در شهرهای گرمی و گیوی به ۱۴۲ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن انجام گرفته و عملیات اجرایی پنج واحد مسکونی ویلایی هم در شهرستان گرمی به اتمام رسیده است.

حیدری با اشاره به به اجرای طرح جوانی جمعیت در استان اردبیل گفت : در راستای حمایت از خانواده و طرح جوانی جمعیت تاکنون یک هزار و ۲۶۵ متقاضی در سامانه وزارت راه و شهرسای ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۶۱۴ نفر با مراجعه به اداره کل راه و شهرسازی استان نسبت به ارائه مدارک و تشکیل پرونده جهت طی مراحل قانونی اقدام کردند.

طرح نهضت ملی مسکن، از سوی دولت و با هدف خانه‌دار کردن اقشار جامعه در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته و هدف نهایی آن ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال آینده در کشور است.

بر اساس این گزارش ، سقف تسهیلات مسکن براساس مناطق مختلف شهری و روستایی اعلام شده و قرار بر این است که تسهیلات این طرح بر اساس قیمت تمام شده مسکن در مناطق مختلف تعیین شود.

سقف وام نهضت ملی مسکن در اردبیل سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و در شهرستان‌های استان سه میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha