۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۷
کد خبرنگار: 1004
کد خبر: 85172460
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۸۰۰ توان خواه روستایی تحت پوشش بهزیستی تربت حیدریه هستند

تربت‌حیدریه - ایرنا - رییس اداره بهزیستی تربت‌حیدریه گفت: اکنون هزار و ۸۰۰ نفر توان خواه در سطح روستاهای این شهرستان تحت پوشش برنامه توانبخشی مبتنی بر CBR (خدمت رسانی به مددجویان روستایی) هستند.

به گزارش ایرنا، فاطمه صادق‌ امیری روز چهارشنبه در مراسم تقدیر از رتبه های برتر جشنواره ورزشی بازی‌های بومی - محلی فراگیر توان خواهان روستایی تربت حیدریه با تبریک هفته بهزیستی و تامین اجتماعی به خبرنگار ایرنا افزود: برنامه توانبخشی مبتنی بر CBR با هدف توانمندسازی معلولان و برابر سازی فرصتها، ارتقای کرامت انسانی معلول و خانواده و بالا بردن عزت نفس و برخورداری اجتماعی معلولان در اجتماع از طریق مشارکت جامعه در قبول مسوولیت برنامه ریزی و توانبخشی است.

وی اضافه کرد: این برنامه از آنجایی حائز اهمیت بیشتر است که به روال معمول توان خواهان روستایی به نسبت شهرنشینان کم برخوردار هستند به عبارت دیگر علاوه بر رنج معلولیت ، متحمل کمبودهای محیطی و فقر امکانات هستند.

وی در تشریح برخی کمک‌های بهزیستی تربت‌حیدریه در قالب ( CBR) به افراد تحت پوشش در روستاهای تربت حیدریه گفت: کمک بلاعوض اشتغال تا سقف ۱۵ میلیون تومان و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه طولانی مدت تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد از جمله حمایت‌هایی است که با همکاری صندوق کارآفرینی امید از توان خواهان روستایی به عمل می آید.

وی با بیان اینکه پارسال ۲۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به توان خواهان روستایی تربت حیدریه پرداخت شد، افزود: همچنین هشت صندوق مالی خرد روستایی با تعداد اعضای ۱۵ تا ۲۱ نفر در سطح شهرستان فعال هستند که پارسال صندوق کارآفرینی امید از اعتبارات تخصیصی دولت به همه اعضا تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کرد.

رییس بهزیستی تربت‌حیدریه اظهار کرد: همچنین این اداره به هر یک از این اعضا ۲ میلیون تومان کمک بلاعوض اولیه پرداخت کرد و برای ادامه این حمایت ها منتظر تخصیص بودجه جدید هستیم.

صادق امیری همچنین به برگزاری جشنواره ورزشی بازی‌های بومی - محلی فراگیر توان خواهان روستایی تربت حیدریه در بخش جلگه رخ این شهرستان طی هفته جاری اشاره کرد و گفت: این مسابقات در رشته‌های دارت، طناب‌کشی، پلانک، خروس‌جنگی، دراز و نشست، چوب‌کشی و یه‌قل‌دوقل برگزار و به نفرات برتر مدال و جوایز اهدا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha